Uitzonderlijk verkeer

TIMTIM
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Uitzonderlijk verkeer

#1 , 14 aug 2020 21:01

Ik ben vandaag in een 1 richtingsstraat ingereden op een gegeven moment zie ik een bord staan op het midden van de straat waar op staat uitzonderlijk plaatselijk verkeer dus ben op een parking van een winkel opgereden en terugkeert in de tegenrichting .Mijn vraag is nu ben ik in fout of had ik gewoon voorbij het bord moeten rijden. De politie reed wel langs mij maar hebben niks gedaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 15 aug 2020 00:14

politie kan u nummerplaat noteren zonder dat men u staande houd, dus op dat gebied is het afwachten

vermoedelijk zal er aan het begin van de straat ook een bord gestaan hebben met "uitgezonderd plaatselijk verkeer", mocht dat niet zo zijn en u komt dat 2e bord tegen moet u wel verder rijden, u keren en spookrijder spelen is al zeker niet toegelaten

TIMTIM
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 aug 2020 17:02

Ik kon niet voorbij het bord rijden want er stonden daar auto’s geparkeerd die de weg blokkeerden

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 15 aug 2020 18:48

Ik kon niet voorbij het bord rijden want er stonden daar auto’s geparkeerd die de weg blokkeerden
stond er een tijdelijk nadar hekken in het midden van de weg of waren dat gewoon wagens die de weg blokkeren?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 15 aug 2020 20:49

Ik ben vandaag in een 1 richtingsstraat ingereden op een gegeven moment zie ik een bord staan op het midden van de straat waar op staat uitzonderlijk plaatselijk verkeer dus ben op een parking van een winkel opgereden en terugkeert in de tegenrichting .Mijn vraag is nu ben ik in fout
Uiteraard ...

Als het een éénrichtingsstraat is, mag je niet in de andere richting rijden.

Als het plaatselijk verkeer is, had dat verbod er aan begin van de straat al moeten staan, ofwel aangekondigd geweest, ofwel moest je ergens de mogelijkheid hebben een andere weg te nemen ...
Anders kan je nooit weg zonder een inbreuk te begaan ...


Welke straat, waar ?
kunnen we streetviewen ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”