Verkeersovertreding derde graad

T2222
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkeersovertreding derde graad

#1 , 13 aug 2020 10:49

Hallo

Ik heb paar weken geleden een derdegraadsovertreding begaan toen ik op onbekend terrein de parking van de colruyt opreed en zo zonder het opgemerkt te hebben een volle witte lijn overschreed.

Ik kreeg een brief van de politie met de gegevens voor pro justitia en een verklaring om in te vullen.

Ik had al wat opzoekwerk gedaan aangezien ik nog net geen 2 jaar mijn rijbewijs heb. Ik vond telkens terug dat dit voor de rechtbank zal komen, wat er ook op leek in die brief.

Dat ik daar te horen zou krijgen dat ik een examen opnieuw zou moeten doen, want dat is de procedure bij iemand die minder dan 2 jaar zijn rijbewijs heeft.

Ik kreeg vandaag opnieuw een brief met een minnelijke schikking met een geldboete.

Mijn vraag is nu, krijg ik nu nog een brief om voor de rechtbank te verschijnen of blijft het bij de minnelijke schikking, aangezien ik die nu al moet betalen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 13 aug 2020 11:35

Betaal die minnelijke schikking !!! Parket kan dan nog wel reageren maar zal dat voor zo'n klein feit niet doen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 13 aug 2020 18:07

Ik kreeg vandaag opnieuw een brief met een minnelijke schikking met een geldboete.
Direct betalen :!:
Zorg dat alles zeker juist is, bedrag (hoeveel is het ?) gestructureerde mededeling, ...


Niets terugsturen van de eerdere brief :!:
Als Parket niet binnen de 30 dagen na je betaling zijn flater inziet, vervalt de vervolging en kom je er zo mee weg ...

Normaal moet je vervolgd worden om de wetgeving inzake beginnende bestuurders te kunnen toepassen
(rijverbod + minstens theorie of praktijk herdoen)

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”