verkeersboete scooter 125 cc

benji262
Topic Starter
Berichten: 19

verkeersboete scooter 125 cc

#1 , 12 aug 2020 15:05

Beste ,
Op 31-07 werd ik staande gehouden door de politie die mij opmerkte dat ik een jas moest dragen op de motor .
Nu is de wet hier vaag over en zou een t shirt met lange mouwen voldoende zijn .
Daar ik een hemd droeg met lange mouwen dacht ik in orde te zijn .
Wat ook zo is volgens verschillende site's ?
Is het verstandig dit aan te vechten ?

MVG,
Benjamin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 aug 2020 16:20

Wettelijk misschien wel, maar of je geholpen zou zijn ingeval van vallen is een andere zaak. Heb zo ooit meegemaakt hoe iemand viel tijdens een uitwijkmanoever op een kruispunt. Motorrijder was in zijn recht, maar als je met blote armen, of zelfs een hemdsmouw het hele kruispunt overschuift is dat een andere zaak. De arm van die motorrijder was niet mooi om aanzien. Lag open tot op het blote bot.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 12 aug 2020 17:36

Op 31-07 werd ik staande gehouden door de politie die mij opmerkte dat ik een jas moest dragen op de motor Nu is de wet hier vaag over en zou een t shirt met lange mouwen voldoende zijn .
Wetgeving is hier allesbehalve vaag over:
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... /206-art36

Bestuurders en passagiers van motorfietsen dragen handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of een overall, alsook laarzen of bottines die de enkels beschermen.

Aan de "jas" -of enig ander verplicht attribuut buiten de helm - is echter geen enkele kwaliteitsvoorwaarde of veiligheidsvereiste gesteld ...

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”