Boete betwisten

Aarondm
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Boete betwisten

#1 , 07 aug 2020 07:45

Hallo,

Gisteren heb ik een aanvankelijk PV gekregen met 2 veroordelingen.
1 was voor te snel rijden (58 ipv 50 km/u).
Dit kan kloppen.
2 is voor het rijden met een verlopen keuringsbewijs van mijn aanhangwagen.
De keuring is inderdaad verlopen van 10maart maar ik heb een nieuwe groene kaart gekregen met uitstel tot 4november door COVID 19.

Wat moet ik hier nu mee doen?
Betwisten? Zo ja, hoe doe ik dat?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 aug 2020 11:06

Ik denk dat er nog geen maatregelen voor Covid 19 waren begin maart. Op dat moment was je dus al in overtreding. Je moest naar de keuring VOOR 10 maart

Aarondm
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 aug 2020 11:10

@mava105
Ja daar heeft u gelijk in.
Maar ik heb wel een groen papier van de autokeuring in mijn brievenbus gekregen waar ik uitstel krijg tot 4november.
Waarom sturen ze mij dat dan op?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 07 aug 2020 11:22

Omdat volgens gekoppeld systeem u in overtreding was...

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 07 aug 2020 15:56

bij het antwoordformulier een kopie van de brief met uitstel steken

als het toch voor de rechtbank zou komen het origineel meepakken en laten tonen

Sirkii
Berichten: 5396

#6 , 07 aug 2020 17:17

Je betaalt best en gebruikt de aanhanger niet meer tot je r mee naar de keuring geweest bent. Dat uitstel tot 4 november is er enkel voor voertuigen die vanaf 14/3 uiterlijk naar de keuring moesten. Jij had al een vervallen keuringsbewijs.

Ook voor de berekening van de laattijdigheidsvergoeding wordt enkel de periode dat de keuringsstations (zo goed als) dicht waren in mindering gebracht. Uw teller is al terug aan t lopen sinds de keuringsstations weer open zijn.

De ontvangen brief zal die nuances wel documentern.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 07 aug 2020 17:45

Maar ik heb wel een groen papier van de autokeuring in mijn brievenbus gekregen waar ik uitstel krijg tot 4november.
Waarom sturen ze mij dat dan op?
Volgens mij een dikke flater vd keuring

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 aug 2020 21:24

Dat " groen papier " zal wel een gewone uitnodiging zijn om uw voertuig ter keuring aan te bieden. Dergelijke uitnodiging is louter ter informatie en heeft geen wettelijke waarde. Meer zelfs de keuringsstations zijn wettelijk niet verplicht om een uitnodiging te sturen. Het is aan de eigenaar van het voertuig/aanhangwagen om na te gaan tot wanneer zijn voertuig gekeurd is.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 08 aug 2020 09:11


Maar ik heb wel een groen papier van de autokeuring in mijn brievenbus gekregen
Die uitnodigingskaarten van de autokeuring zijn altijd groen dacht ik zo. Dat is geen bewijs van een gunstige keuring.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”