rijbewijs 3 maand kwijt

moonlight50
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

rijbewijs 3 maand kwijt

#1 , 01 aug 2020 22:49

Ik ben door omstandigheden voor 3 maand mijn rijbewijs afgenomen omdat mijn keuring en verzekering vervallen waren . Was mijn eigen schuld geef ik gerust toe .Maar nu moet ik ook psychologische en medische testen doen en praktijk en theorie opnieuw doen . terwijl ik niets had gedronken . de rechter zei dat die de nieuwe wetten waren . Nu moest ik gedronken hebben en een ongeval veroorzaakt hebben zou ik dat meer kunnen aanvaarden . Maar voor zoiets ! Zijn er nog andere mogelijkheden zodat ik die testen niet moet doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 01 aug 2020 23:26

Neen, u bent veroordeeld. U moet uw straf ondergaan.

Franciscus
Berichten: 38600

#3 , 01 aug 2020 23:35

Rijden zonder verzekering is in concept verkeer en veiligheid een even zwaar misdrijf als dronken rijden. Kijk maar eens naar de straffen.

Hebt u vroeger al veroordelingen gehad in verkeerszaken??

U kan in mogelijk nog in beroep gaan als het vonnis nog niet definitief is.

https://www.wegcode.be/strafbepalingen

en ook
https://polinfo.kluwer.be/NewsView.aspx ... 08&lang=nl

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 02 aug 2020 10:39

De 3 maanden rijverval en de 4 herstelonderzoeken - theorie, praktijk, medisch, psychologisch - zijn wettelijk verplicht bij recidive voor sommige inbreuken (incl verzekering) ... eerdere veroordeling < 3 jaar voor deze dus ?

Art 38 §6

viewtopic.php?p=633911#p633911

jef007
Berichten: 1683

#5 , 02 aug 2020 12:29

Man, wees toch blij dat de politie en de rechter er u "op attent" heeft gemaakt dat ge zonder keuring en zonder verzekering aan het rijden waart.
Stel u voor dat een ongeval zou veroorzaakt hebben!!

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 02 aug 2020 22:14


Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”