Overtreding 3e graad bestuurder minder dan 2 jaar

Realfogs
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Overtreding 3e graad bestuurder minder dan 2 jaar

#1 , 28 jul 2020 11:46

Hallo


Ik heb onlangs een dagvaarding gekregen omdat ik bij het oprijden van de supermarkt een volle witte lijn heb overschreden. Ik ben nog geen 2 jaar in het bezit van mijn rijbewijs, zal ik moeten mijn praktijk examen opnieuw afleggen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 28 jul 2020 12:13

Een beginnende bestuurder die met een motorvoertuig een verkeersovertreding van de derde graad begaat, zal steeds worden gedagvaard voor de politierechtbank. De politierechter is verplicht een rijverbod van minimaal 8 dagen uit te spreken en het terugkrijgen van het rijbewijs afhankelijk te stellen van het slagen in het theoretisch of praktisch rijexamen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 29 jul 2020 17:37

Ik heb onlangs een dagvaarding gekregen omdat ik bij het oprijden van de colruyt een volle witte lijn heb overschreden. Ik ben nog geen 2 jaar in het bezit van mijn rijbewijs, zal ik moeten mijn praktijk examen opnieuw afleggen?
Minstens theorie of praktijk examen herdoen.

Zal aan de rechter zijn ...
Sommige rechters laten je zelf kiezen :wink:

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”