Dagvaarding?

Benjaminxx
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dagvaarding?

#1 , 05 jul 2020 20:25

Midden mei werd ik tegengehouden met mijn motorscooter 125cc.

Er werd vastgesteld:

-Geen botinnes (1ste graad)

-Rijbewijs niet bij (echter geen rijverbod of dergelijke op dat moment)

-Nummerplaat was niet meer geldig (1ste graad)

Sinds eind 2019 staat mijn officieel adres in het buitenland. En je mag dan nog maximaal 6 maanden met een Belgische nummerplaat rijden.
Verder was de verzekering etc gewoon allemaal in orde. Ik kwam i.v.m. de nummerplaat uit de lucht vallen. Ik werk nog gewoon in België en betaal uiteraard ook wegentaks en dergelijke.
Nummerplaat werd ter plaatse in beslag genomen en ter schrapping naar DIV gestuurd.
Ik heb een brief gekregen met daarin de vaststellingen. Maar na +/- 1 maand nog steeds geen voorstel tot betaling. Wordt dit rechtbank? Ik ben in het verleden al wel enkele keren voor de politierechtbank moeten verschijnen. Ik hoopte dat dit hoofdstuk afgesloten was.

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 05 jul 2020 21:21

Ik heb een brief gekregen met daarin de vaststellingen. Maar na +/- 1 maand nog steeds geen voorstel tot betaling. Wordt dit rechtbank? Ik ben in het verleden al wel enkele keren voor de politierechtbank moeten verschijnen.
Er kàn zeker nog een schikking komen.
Maar hoe langer het duurt, hoe kleiner die kans wordt.
Zeker gezien u blijkbaar al gekend bent daar ...


Aangezien nummerplaat in beslag genomen werd, en retour naar DIV ging, was politie duidelijk niet de mening toegedaan dat u er nog mee mocht rondrijden in België

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jul 2020 18:18

"Sinds eind 2019 staat mijn officieel adres in het buitenland. En je mag dan nog maximaal 6 maanden met een Belgische nummerplaat rijden."

Denk dat je de bal misslaat. Zie onderstaand bericht FODd mobiliteit


FOD Mobiliteit vereenvoudigt inschrijvingsprocedure voertuig bij verhuis
Datum: 15 februari 2018
Vanaf 19 februari veranderen sommige regels voor het inschrijven van voertuigen. Deze wijzigingen betekenen in de eerste plaats een vereenvoudiging voor de burger.

Adreswijziging
"..."

Verhuis naar het buitenland
Wie naar het buitenland verhuist, en dus niet meer officieel ingeschreven is in een Belgische gemeente, moet zijn Belgische nummerplaat binnen de 15 dagen aan de DIV terug bezorgen. Dit kan ofwel via de post, of via de verschillende DIV-antennes.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”