Overtreding met huurauto in Italië

knip
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Overtreding met huurauto in Italië

#1 , 25 jun 2020 10:33

Drie jaar geleden heb ik met een huurauto van Hertz in Italie een kleine overtreding begaan.
Ik heb toen een maandje later een mail gekregen van Hertz met de melding dat er een overtreding was begaan en in het italiaans de uitleg van de overtreding. Ik heb toen de overtreding in google proberen te vertalen, maar ik snapte toen nog niet wat er gebeurd was (ik denk dat het een tolweg was waar ik niet betaald heb of een parkeerboete). Echter was het een boete van 30€ (incl de kosten voor Hertz) met de melding dat zij het bedrag van mijn kredietkaart gingen halen.
Omdat het 30€ was heb ik me daar nooit verder zorgen over gemaakt.

Ik heb dan nooit meer iets gehoord over deze overtreding tot ik begin deze week een brief krijg van een incassobureau uit Nederland met de melding dat er een openstaande boete was, waarvan de kosten nu plotseling 480€ zijn. En met de melding dat ik die tegen vandaag moet betalen. Er staan totaal geen details over waarover het gaat in de brief van het incasso, behalve dat het over en proces verbaal gaat uit Pisa. Aangezien de originele overtreding ook in Pisa was, ga ik ervanuit dat het over dezelfde overtreding gaat (ook het tijdstip komt overeen).

Ik kan niet verder terug gaan dan een jaar in mijn kredietkaart overzicht, dus ben niet 100% zeker of Hertz het geld ooit van mijn kaart gehaald heeft.
Ik heb Hertz proberen te bellen, gisteren en vandaag. Maar ondanks dat het 10u30 is en de klantendienst open zou moeten zijn volgens de website, krijg ik de melding dat de lijnen gesloten zijn en dat ik op de website moet kijken.

Ik heb dan een mail gestuurd, maar nog altijd geen antwoord gekregen en de boete zou vandaag betaald moeten zijn.

Ik vroeg me vooral af of ik al contact moet opnemen met het incassobureau en uitleggen dat ik met Hertz bezig ben om het te bekijken.
En is er eventueel een ombudsdienst, want als iemand me ooit een herinnering had gestuurd, dan was het uiteraard nooit zover gekomen dat een boete van 30€ 480€ is geworden. Of probeer ik contact te nemen met de politie van Italië.

Ik weet echt niet waar te beginnen. Uiteraard wacht ik het antwoord van Hertz af, als zij mij een betalingsbewijs kunnen sturen, dan is alles wel in orde, maar omdat ik ze niet kan bereiken en het incassobureau vandaag een antwoord (of geld) verwacht zet ik het hier toch al even.

Ik zet zeker een update als ik antwoord van Hertz heb.

Alvast bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding