ANPR Camera zonder ijking/modelgoedkeuring/geldigheidsdatum/..

Wynand
Topic Starter
Berichten: 9

ANPR Camera zonder ijking/modelgoedkeuring/geldigheidsdatum/..

#1 , 21 jun 2020 16:44

Hi all,

Ik ontving recent een boete voor het negeren van een C1 bord in Puurs / Dorpshart, locatie;
https://www.google.com/maps/@51.0753962 ... 312!8i6656

niet bepaald een plek waar ik veel kom of een overtreding die ik bewust zou maken, maar na het nodige geheugenpijnigen vermoed ik dat er voor dit C1 bord een leuke witte camionette (foutief) stond die het zicht op dit bord belemmerde. Nu goed, die gaat nooit bij op de beelden gestaan hebben omdat die camera pas een stuk verder hangt en gaat dus ook niet meer aan te tonen zijn. Lettende op het feit dat dit wel een bijzonder pijnlijke boete is (€174 :roll: ) heb ik een vraag omtrend het PV zelf:
Afbeelding

is het bij dit type ANPR camera-registraties normaal dat er geen vermelding is van;
- Modelgoedkeuring
- Datum ijking
- Ijkcertificaat
- Geldigheidsdatum
en de snelheid op 0 staat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22332
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 jun 2020 17:26

Worden tegenwoordig niet meer ingevuld. Mogelijks staan ze op het originele PV wel op. Je zal dus moeten betalen

Wynand
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 21 jun 2020 17:48

Want voor €174 is een copypaste wat teveel gevraagd? Staat ook niet op het originele.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9839
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 21 jun 2020 18:24

vermoed ik dat er voor dit C1 bord een leuke witte camionette (foutief) stond die het zicht op dit bord belemmerde.
Vermoed ?
Da's niet genoeg ...
Nu goed, die gaat nooit bij op de beelden gestaan hebben omdat die camera pas een stuk verder hangt
Betekent ook dat Artikel 5 -dat mee op uw PV gaat staan- niet onbetwistbaar is.
Men gaat er zomaar van uit dat het bord netjes zichtbaar is.
Terwijl dat allerminst gegarandeerd is, zeker doordat het vrij laag hangt .

Er hangt wel nog een kleine C1 links, achter de plantenbakken die daar geplaatst zijn


Ik snap nog steeds niet dat het wettelijk zelfs maar màg dat het bord waarop geverbaliseerd wordt, NIET mee op foto staat.


en gaat dus ook niet meer aan te tonen zijn.
Of er moest daar nog ergens een andere bewakingscamera hangen waarop dat wel te zien is.

Probleem:
1. Dat te weten komen
2. Aan de beelden geraken

is het bij dit type ANPR camera-registraties normaal dat er geen vermelding is van;
- Modelgoedkeuring
- Datum ijking
- Ijkcertificaat
- Geldigheidsdatum
en de snelheid op 0 staat?
De camera is hier niet gebruikt om een gemiddelde snelheid te meten bij trajectcontrole .
Dus is er ook geen snelheid aangegeven.

Ik vermoed dat er bij dit gebruik geen ijking nodig is
(die is er voor de snelheid - dmv afstand en synchroon tijdsverloop tussen 2 meetpunten).

Bij toegangsverbod signaleren die alle nummerplaten (of bij C3-met-uitzonderingen nummerplaten die niet op een whitelist staan ).


Je zegt dat de gegevens ook niet op het originele PV staan ?
Heb je dat dan ?
Niet het afschrift dat je via Bpost krijgt ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”