Snelheidsboete zonder gecorrigeerde snelheid

eques1995
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Snelheidsboete zonder gecorrigeerde snelheid

#1 , 04 jun 2020 17:35

Beste,

Ik heb een snelheidsboete toegestuurd gekregen. Hier staat echter enkel een werkelijke snelheid op en geen gecorrigeerde snelheid (gecorrigeerde snelheid staat 0 km/u). Ik dacht dat de gecorrigeerde snelheid 6% bedraagt boven de 120km/u, dus dan zou mijn boete wel een serieus pak kunnen verminderen.

Is het hier een optie om deze boete te betwisten of gaat dit niet veel uitmaken? Ik heb namelijk geen zin om nog meer te betalen indien deze betwisting zou verworpen worden.

Het betreft een overtreding die is vastgesteld met een semi-mobiele camera.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 04 jun 2020 20:34

Als u zeker bent dat dit geen vormfout is, en ze dus effectief de niet gecorrigeerde snelheid hebben weerhouden, dan zou ik dat betwisten als ik u was.
Voor hetzelfde geld is het wel de gecorrigeerde snelheid, maar heeft men het verkeerde vakje ingevuld.
Ik heb geen idee of dat een reden is voor vrijspraak.

Weet wel dat u wel de kans heeft, dat als u dit betwist, dat dit zal doorgezet worden naar de politierechtbank (een onmiddellijke inning, die de politie u toestuurt, is een gunst, waarmee u als het ware uw proces afkoopt), waar de tarieven hoger zullen liggen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 05 jun 2020 01:13

Ik heb een snelheidsboete toegestuurd gekregen. Hier staat echter enkel een werkelijke snelheid op en geen gecorrigeerde snelheid (gecorrigeerde snelheid staat 0 km/u). Ik dacht dat de gecorrigeerde snelheid 6% bedraagt boven de 120km/u, dus dan zou mijn boete wel een serieus pak kunnen verminderen.
dat verschijnt blijkbaar niet meer op het afschrift van het PV dat je via bpost krijgt
u was de 2de al vandaag met dergelijke vraag ...


Correctie is 6% vanaf 100

u kan berekenen of het bedrag juist is aan de hand van de omstandigheden:

https://wegcode.be/boeteberekening

Is het hier een optie om deze boete te betwisten of gaat dit niet veel uitmaken?
In tegenstelling tot wat men doet vermoeden op verkeersboetes.be is er daar geen echte mogelijkheid tot betwisten van een PV
Andere dader doorgeven, PV na diefstal voertuig, ... voor veel meer dan dat gaat het niet echt werken

Feiten in PV betwisten, doet u finaal voor de rechtbank
En daar ga je best enkel naartoe met betere argumenten

Ik heb namelijk geen zin om nog meer te betalen indien deze betwisting zou verworpen worden.
betwist voor wat anders dan andere dader :arrow: dossier naar parket, dat u een duurder minnelijke schikking kan voorstellen
of dagvaarden als u wat te vaak in beeld komt

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”