Vaag en laat PV snelheid

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

Vaag en laat PV snelheid

#1 , 04 jun 2020 13:21

Vandaag een pv in de bus ivm snelheidsovertreding.

Ik kan gelukkig zeggen dat ik daar weinig ervaring mee heb, dus misschien zijn mijn vragen hierbij onterecht.
Ik probeer ook geen excuus te zoeken om niet te betalen, wie zijn g*t verbrandt....
Gewoon zekerheid. (was nog niet lang geleden een item op het nieuws over valse pv's)

*PV die vandaag, 4 juni, in de bus valt over een overtreding op 16 mei(opgesteld op 29 mei). Te betalen voor 8 juni.
*Locatie: gehucht van een gemeente(geen straat, geen nummer) - richting centrum
*Max toegelaten snelheid=50
*Gemeten snelheid=63
*Gecorrigeerde snelheid=0

Als dit een echt en terecht pv is, hoe bekijk ik die gecorrigeerde snelheid?
Moet er niets meer af van die gemeten snelheid?
Als ik dit zo lees, is de snelheid na correctie 0km/u.

Zonder exacte locatie moeilijk te achterhalen, maar die buurt heeft 3 zones: 30-50-70km/u.
Laat de gemeten snelheid nu exact de snelheid zijn van 70km/u op mijn teller :roll:

Normaal zou even langsgaan bij het lokale kantoor misschien verduidelijking geven, maar dit is nu op afspraak en begrijpelijk geen dringende zaak.
Voor dit verduidelijkt is, zit ik waarschijnlijk al over de datum om te betalen. En dan waarschijnlijk direct een hogere kost?

Aangezien dit over "maar" 53euro gaat, gewoon betalen zeker?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jun 2020 14:14

Best eens gaan kijken op de officiële site www.verkeersboeten.be. Daar kan je aan de hand van het PV nr of het notitienummer uw overtreding terugvinden en eventueel ook betalen. Als je daar niets kan terugvinden wees dan zeer alert want het zou wel eens om een geval van oplichting kunnen gaan.

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 jun 2020 15:09

Ter aanvulling, eens goed het rekeningnummer controleren waarop moet betaald worden. Voor gans Belgie is dat hetzelfde;

Je kan je verkeersboete online betalen via de website www.verkeersboetes.be of op het rekeningnummer BE34 6792 0036 2590 (BIC: PCHQ BE BB) met vermelding van de gestructureerde mededeling.

Heb je nog vragen? Dan kan je terecht bij het callcenter op 02 278 55 60 of op www.verkeersboetes.be.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 04 jun 2020 19:06


*PV die vandaag, 4 juni, in de bus valt over een overtreding op 16 mei(opgesteld op 29 mei). Te betalen voor 8 juni.
*Locatie: gehucht van een gemeente(geen straat, geen nummer) - richting centrum
*Max toegelaten snelheid=50
*Gemeten snelheid=63
*Gecorrigeerde snelheid=0
Het ontbreken van informatie op afschriften van PVs in België is gewoon schandalig
Zuiver bedoeld om ze zo snel mogelijk betaald te krijgen, en de vermeende overtreder zoveel mogelijk in het ongewisse te laten.

Wie geen info heeft, kan ook moeilijk gaan kijken of het eigenlijk wel klopt ...
Als dit een echt en terecht pv is, hoe bekijk ik die gecorrigeerde snelheid?
gemeten snelheid
-6 km/u onder de 100
-6% boven de 100, afgerond naar onder

Zonder exacte locatie moeilijk te achterhalen, maar die buurt heeft 3 zones: 30-50-70km/u.
Laat de gemeten snelheid nu exact de snelheid zijn van 70km/u op mijn teller :roll:
Gezien de prijs is het 63 km/u gemeten, 57 gecorrigeerd, buiten bebouwde kom, maar waar 50 toegelaten is .

Voor dit verduidelijkt is, zit ik waarschijnlijk al over de datum om te betalen. En dan waarschijnlijk direct een hogere kost?
Er is aanzienlijk meer tijd om te betalen

Doelstelling was om zo snel mogelijk, met zo weinig mogelijk moeite, zo veel mogelijk verkeersPVs te laten betalen

Dus staat er een korte betaaltermijn op
Zodat mensen geen tijd hebben om tijdig ter plaatse te gaan kijken of op andere manier na te kijken of dat allemaal wel klopt
(ik zit persoonlijk aan 17 % terechte PVs de laatste 15 jaar ... en 83% succesvol betwiste)
Er wat schrik in krijgen, want anders kost het nog meer ...

Maar eigenlijk heb je langer, want liefst wil men niet dat je PV onbetaald naar het Parket gaat (= meer werk)
Parket gaat dan een minnelijke schikking sturen
Die kost jou 13 € meer, maar geeft hén meer werk ... en dat willen ze nu net niet.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”