technische vaststellingen PV snelheidsovertreding

LucVwh
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

technische vaststellingen PV snelheidsovertreding

#1 , 03 jun 2020 17:11

Geachte,
Op het PV staan verschillende gegevens mbt het type camera gebruikt bij een snelheidsovertreding
Het model van goedkeuring
De serienummer
De geldigheidsdatum (10/07/2020)

Wat ontbreekt zijn echter
Datum van ijking
Ijkcertificaat.

Om een geldig PV te zijn moeten deze gegevens wel of niet vermeld worden op het PV?
Maw is deze vaststelling betwistbaar?

Bedankt voor uw advies.
LucVwh

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 03 jun 2020 17:15

Vermoedelijk staan deze wel op het origineel pv. Sinds de boetes door bpost gedaan worden verdwijnen er wel eens gegevens op de kopie. Op het origineel pv staan die dan wel. Dus de boete betwisten op die basis is een gok.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 03 jun 2020 18:33

De geldigheidsdatum geeft aan dat er een ijking was in juli 2018 (2 jaar geldig)

Daar moet je niet mee naar de rechter stappen, wordt enkel duurder.


Je krijgt eigenlijk zelfs geen PV meer in België, slechts een summier afschrift
Contrast met veiligere landen zoals NL, D , is groot ...

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 04 jun 2020 10:48

Ik vraag me echt af wat de taak van de politie in België is, en waarvoor ze betaald worden. Op het kantoor kan ik het niet vragen : enkel op afspraak. Only in Belgium?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”