Brommer 50cc

Nils De Bruycker
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Brommer 50cc

#1 , 08 mei 2020 15:38

Is een Brommer nog verzekerd als deze een hogeresnelheid heeft dan 45 kmh ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6857

#2 , 08 mei 2020 17:07

Dat probleem stelt zich m.i. al vanaf het ogenblik dat die brommer een hogere snelheid KAN HALEN dan die 45 km/h. Het is dan gewoon geen gewone brommer meer.

Voordat u hem nog gebruikt, terug laten afstellen dus !

Franciscus
Berichten: 38600

#3 , 08 mei 2020 17:08

Niet verzekerd
geen geschikt rijbewijs
enz
enz

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 08 mei 2020 18:46

Niet verzekerd
geen geschikt rijbewijs
enz
enz
Voertuig niet meer conform het goedgekeurde voertuigtype, ofwel geen goedgekeurde motorfiets

Niet correct ingeschreven
Geen BIV betaald

Geen "beschermende" kledij

Lijst van inbreuken waarvoor parket kan vervolgen is schier eindeloos ...


Benieuwd wanneer er standaard ook inbreuk op de milieunormen gaat aan gekoppeld worden ...
Een nog grotendeels onontgonnen boeteparadijs

Franciscus
Berichten: 38600

#5 , 08 mei 2020 20:31

Zal mogelijk iets van een €1000 zijn als minnelijke schikking...dacht ik zo los uit de pols.

Issued
Berichten: 1227

#6 , 08 mei 2020 22:14

Ik dacht het parket momenteel enkel de inbreuken inzake inschrijving en verzekering hierbij vervolgt. Gezien de inderdaad schier eindeloze lijst hebben ze een keuze gemaakt.

berenod
Berichten: 942

#7 , 09 mei 2020 13:50

En indien de vraag enkel betreffende de verzekering is, indien u een ongeval heeft gaat de verzekeringsmaatschappij de andere partij betalen (indien u in fout moest zijn) maar later zeker en vast de kosten op u proberen te verhalen.

Ik schrijf proberen, omdat er een verband moet bestaan tussen het "opdrijven" en het ongeval, maar gezien verzekeringen diepe zakken hebben naar legaal advies/advokaten toe, is de kans zeer groot dat je aan het kortste eind gaat trekken.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”