Tankstation

Hansde
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Tankstation

#1 , 06 mei 2020 03:00

Beste mensen
Ik ben vannacht aangehouden omdat ik op de parking van een tankstation (autosnelweg) reed met een 125cc. Ik ben nl van plan om er 1 aan te schaffen dus wilde die eerst eens uittesten op priveterrein. Ik had geen helm op maar reed ook gewoon normaal dus niet snel of wat dan ook.

Is de parking van de tankstation priveterrein? Kan ik vervolgd worden? Mijn id kaart werd gevraagd en ik kwam er mee weg met een waarschuwing maar toch ben ik bang voor een aantal boetes want ik heb de ‘4 uur opleiding’ niet gevolgd en had geen helm op?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 06 mei 2020 09:41

Dat is openbare weg en mag dus niet.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 06 mei 2020 13:21

mag je nog blij zijn dat je geen boete kreeg voor niet essentiële verplaatsing ;-)

Reclame

Hansde
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mei 2020 13:35

Wil dat zeggen dat ik dan rechtstreeks gedagvaard word? Hij zei dat we het zo laten, maar de volgende keer moest ik langs de kassa. Kan ik niet
Op de 1 of andere manier controleren of er een pv is opgesteld? Bijv bij politiebureau langsgaan?

Issued
Berichten: 1227

#5 , 06 mei 2020 13:48

Je belt beter in deze tijden. :wink:

Hansde
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 mei 2020 14:06

Klopt.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 06 mei 2020 14:16

Hij zei dat we het zo laten, maar de volgende keer moest ik langs de kassa. Kan ik niet
Op de 1 of andere manier controleren of er een pv is opgesteld? Bijv bij politiebureau langsgaan?
NIET contacteren
Geen slapende honden wakker maken.

Kans bestaat dat er idd niets volgt, en dan wil je de betrokken agent er niet aan herinneren en zijn PZ niet verwittigen dat er niet opgetreden is bij opéénstapeling van flagrante inbreuken.


Kans bestaat ook dat "volgende keer PV" "voor 1 keer is 't goed" "we gaan geen PV opmaken" een zoethoudertje is, en er toch een PV volgt.
Is een gekende manier om ter plaatse "geen zever" te hebben ...

Wat er van komt, merk je wel in de brievenbus ...

Ik denk -hoop- niet dat je je er mee wegkomt.

Rijden zonder rijbewijs op openbare weg
Rijden zonder helm
Inbreuk op MB CoVid-19 (motorrijden is enkel "toegelaten" volgens een FAQ en uitspraken van sommige politici die er eerder al naast zaten , dus ...)

Hansde
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 mei 2020 14:25

Ik kan wel langsgaan en vragen of ik openstaande boetes heb staan en vragen of er een pv is opgesteld van in t verkeer

Franciscus
Berichten: 38602

#9 , 06 mei 2020 14:29

Vraag dan als u weet wie de vaststellers waren of die op datum X aan het werken zijn..
want anders zie Inazuma.

Hansde
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#10 , 06 mei 2020 14:49

Ik weet enkel dat ze van de wegenpolitie waren. Verder weet ik niets ze vroegen ook niet naar de papieren van de brommer of dergelijke. Enkel id kaart en rijbewijs.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 06 mei 2020 14:56

Ik weet enkel dat ze van de wegenpolitie waren. Verder weet ik niets ze vroegen ook niet naar de papieren van de brommer of dergelijke. Enkel id kaart en rijbewijs.
Je hebt niets te winnen door inlichtingen te gaan vragen ... integendeel.

Hansde
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#12 , 06 mei 2020 15:00

Ik kan toch wel vragen of er een pv loopt tegen mij. Als het niet zo is ben ik gerust ik kan het niet loslaten anders

Hansde
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#13 , 06 mei 2020 15:05

Of hoe lang moet ik wachten op een eventuele pv in de bus?

Blaatpraat
Berichten: 3795

#14 , 06 mei 2020 17:08

Maximaal 2 jaar.

Als het langer dan 2 weken duurt, verliest het PV zijn bijzondere bewijskracht (lees als: dan wordt hetgeen de agent uitgeschreven heeft niet automatisch aanzien als waarheid, en moeten ze het bewijzen).
Ik acht echter de kans groot (laat ons zeggen: 99%) dat er camerabewaking is waar u was, dus bewijsmateriaal is er.
Hierdoor hoeven ze er op zich geen prioriteit aan te geven, en kunnen ze eerst de meer dringendere PV's verwerken.

Franciscus
Berichten: 38602

#15 , 06 mei 2020 18:21

Is dus de Federale wegpolitie zal u hun dienstadres moeten opzoeken.
Als u naar een bepaald TV programma kijkt kan het perfect zijn dat u in de buurt van T bent tegengehouden en de interventie-eenheid van A 60 km verder afkomstig is.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”