Stopstreep

Sam007
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Stopstreep

#1 , 23 apr 2020 18:21

Was een paar dagen geleden aan het rijden met mijn auto op de baan. Ik kom aan een verkeerslicht dat op groen stond, dus ik rij aan een normale snelheid (50km/u) op een gegeven moment heb ik een voorligger die remt en rechts wil afslaan, en stopt voor een persoon die over wil steken, dus ik rem en sta met mijn auto voorbij de stopstreep en kon het verkeerslicht niet meer zien dat nog op groen stond toen ik er voorbij reed. Ik kon het verkeerslicht niet meer zien dat achter mij stond, voorligger rijd door en ik rijd dus ook door op een lage snelheid minder dan 30km/u op een leeg kruispunt om het zebrapad vrij te maken waar ik op stond. Mijn vraag is nu kan ik daardoor geflits worden moest het verkeerslicht op rood staan, want ben voorbij de stopstreep gereden toen het verkeerslicht nog op groen stond.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 23 apr 2020 19:01

in theorie bent u niet geflitst

er zijn normaal 2 lussen om te detecteren of u door het rood rijd, de 1e was u al voorbij

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”