verbodsbord C23 zonder onderschrift

Mimmo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verbodsbord C23 zonder onderschrift

#1 , 05 mar 2020 22:03

Als er verbodsbord C23 zonder onderschrift staat wie mag niet daar inrijden ? Ik heb een bestelwagen voor de transport van mijn gehandicapte vrouw en haar stoel en elektrische scooter , mag ik daar nu inrijden ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 05 mar 2020 23:05

C23. Verboden toegang voor bestuurders van voertuigen bestemd of gebruikt voor het vervoer van zaken.
Een opschrift op een onderbord beperkt het verbod tot de bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan de aangeduide massa.

uw vrouw is geen "zaak"

als er geen onderbord is die bepaalde zaken verbied, mag u daar voorbij rijden

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 05 mar 2020 23:11

Als er verbodsbord C23 zonder onderschrift staat wie mag niet daar inrijden ? Ik heb een bestelwagen voor de transport van mijn gehandicapte vrouw en haar stoel en elektrische scooter , mag ik daar nu inrijden ?
Vrachtwagens , ook lichte vrachtwagens, zijn dan verboden.
Zonder onderbord: àllemaal ...


Ik neem aan dat u een bestelwagen hebt met stoelen achterin (eventueel aangepast aan het vervoeren van een rolstoel) en ruitjes, ingeschreven als personenwagen :?:


Heeft u zo'n stickers op de auto kleven ?
Indien niet, is het normaal geen lichte vrachtwagen ...

Afbeelding

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”