Schroefset onder de wagen

Leanbow
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Schroefset onder de wagen

#1 , 18 jan 2020 12:36

Ik heb ergens in oktober een schroefset laten plaatsen onder mijn wagen, daarna is de wagen gekeurd en deze was zonder problemen gekeurd en meteen voor 2 jaar ver(weinig km en 3jaar oud maar)

Nu na de keuring heb ik natuurlijk de wagen nog wat gezakt... 1cm wel te verstaan... deze heeft nog vlot een vinger tussen de band en de wielkas... geen extreme tuning fzo ik kan ook perfect over alle vluchtheuvels enz zonder aan 5per uur erover te moeten. er hangt aan de zijkant wel een officele side skirt wat hem er
Wat lager laat uizien dat dat hij is

Nu ben ik tegengehouden van de.politie deze haalden een rolmeter uit zijn koffer en heeft dit na gemeten... de afmetingen kloppen uiteraard niet met wat er op de papieren van de garage staat... 1cm dus... hij heeft wel alle papieren terug gegeven en vertelde mij dat er een waarschuwing verzonden gaat worden en dat ik terug moet naar de keuring ?

Kan ik hier iets anders tegen doen ? Eventueel vragen om te hermeten dat de agennt zijn meter niet correct was fzo ? Zodoende dat ik niet naar de keuring moet ? Dit kost me immers 100 euro fzo... ? En vooral veel tijd...

Graag wat info wat wel en niet kan of mag ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 18 jan 2020 12:47

U sjoemelde en u bent betrapt. Er is een spreekwoord over verbranden en op de blaren zitten.
De politie heeft uw inbreuk vastgesteld. U zal opnieuw naar de keuring moeten.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 18 jan 2020 12:50

Neen.
U heeft willens en wetens verboden technische wijzigingen aangebracht aan uw voertuig.

Wees blij dat het bij waarschuwing en herkeuring blijft.

Immobilisatie + gedwongen takeling en herkeuring, gevolgd door PV & dagvaarding voor inbreuk op technische eisen waren ook mogelijk ...

Reclame

Leanbow
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 jan 2020 14:44

Jap 🙄 ! Want de schroefset die speciaal ontworpen is voor de wagen (beste schroeven op de markt...) beter dan zelfs de originele(uit testen gebleken) de volledige draad die gebruikt kan worden is volgens de schroefset fabrikant dus veilig... als ik naar.holland rij of duitsland etx kan de wagen zelfs op.de hoogte die hij zich nu bevind perfect rijden zonder eenige problemen met de wet 🙄 !
En ergens veronderstel ik zelfs dat mijn wagen hier zo door de keuring graakt... enkel heeft de garage ingevult op marge... die 1ne cm maakt mijn wagen totaal niet onveilig of what so ever !
En de reactie... dat heb je op losse schroeven 🙄 ik vraag info ivm juridische dingen... niet over ophanging... daar weet ik dat mijn ophanging nu beter is dan bv iemand die enkel veren plaats maar dan met ingedrukte dempers rijd constant 🙄 !

Mits de reacties valt hier dus niks aan te doen ?

Issued
Berichten: 1227

#5 , 18 jan 2020 15:19

Neen, er valt niets aan te doen. U komt er al licht vanaf.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 18 jan 2020 19:24

Jap 🙄 ! Want de schroefset die speciaal ontworpen is voor de wagen (beste schroeven op de markt...) ...
Doet niet ter zake.
Wat u deed, mag niet in België.
als ik naar.holland rij of duitsland etx kan de wagen zelfs op.de hoogte die hij zich nu bevind perfect rijden zonder eenige problemen met de wet 🙄 !
Als u naar D of NL emigreert ...

Als u daar rondrijdt met een voertuig ingeschreven in België, dient uw voertuig aan de Belgische technische vereisten te voldoen.

En ergens veronderstel ik zelfs dat mijn wagen hier zo door de keuring graakt...
Waag uw kans ...

Mits de reacties valt hier dus niks aan te doen ?
Toch wel:
Terug op de toegelaten hoogte brengen ...

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 18 jan 2020 19:51


Mits de reacties valt hier dus niks aan te doen ?
Toch wel:
Terug op de toegelaten hoogte brengen ...
Verkopen op 2de hands is ook een mogelijkheid

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 19 jan 2020 12:04


Mits de reacties valt hier dus niks aan te doen ?
Toch wel:
Terug op de toegelaten hoogte brengen ...
Verkopen op 2de hands is ook een mogelijkheid
Dan wel na keuring voor verkoop. :mrgreen:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

katwezel
Berichten: 375

#9 , 19 jan 2020 13:19

Sommigen verkopen sets die niet conform de wetgeving zijn , je hebt de juiste papieren nodig , hieronder bruikbare info
https://www.vlaanderen.be/homologatie-v ... onderdelen

Leanbow
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#10 , 21 jan 2020 17:56

Ik heb alle papieren... want ben ermee gekeurd geweest !
De meetlint van de politie moet dus niet een vaste meter zijn ? Dit was een los lintje ?
De vastelling die in de bus is gekomen(dat hij op dat moment dus vastegesteld heeft en ingevuld heeft) is niet door mij ondertekent ?

Issued
Berichten: 1227

#11 , 21 jan 2020 20:00

Wat betwist u eigenlijk?
Dat de politie correct heeft vastgesteld dat u uw wagen illegaal heeft aangepast/verlaagd?
De politie hoeft uw goedkeuring voor zijn vaststellingen niet te vragen, dus moet er ook niet ondertekend worden.

Franciscus
Berichten: 38583

#12 , 21 jan 2020 20:04

Best uw conversatie verder voeren bij politierechtbank dan hebt u een definitieve oplossing want een vonnis heeft kracht van wet.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#13 , 21 jan 2020 20:07

Ik heb alle papieren... want ben ermee gekeurd geweest !
Lees eens wat er op uw keuringsbewijs staat:
"Toestand zoals op moment van keuring" - of iets van die strekking
Dat staat daar dus op voor mensen als u die er na de keuring nog wat aan gaan vijzen en veranderen ... :mrgreen:
De meetlint van de politie moet dus niet een vaste meter zijn ? Dit was een los lintje ?
Politie ziet u rijden met wat volgens hen een te fel verlaagd voertuig is.
Politie meet na met wat zij kunnen meten.
Blijkt te laag, dus stuurt men u retour naar keuring ...
De vastelling die in de bus is gekomen(dat hij op dat moment dus vastegesteld heeft en ingevuld heeft) is niet door mij ondertekent ?
Waarom zou u dat moeten ondertekenen :?:
Er valt niets te ondertekenen aan de vaststellingen van de politie ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”