tijdelijke parkeerverbodsborden E1

Aurono
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

tijdelijke parkeerverbodsborden E1

#1 , 11 jan 2020 22:25

Goeiedag,
Op zondag 22/12/2019 is mijn auto weggetakeld te Roeselare in de Ardooisesteenweg, 55. Nu krijg ik nog een boete voor het negeren van het bord E1 : parkeerverbod.
Blijkbaar had stad Roeselare op die dag, in die straat ongeveer alle 50 m een tijdelijk parkeerverbodsbord E1 geplaatst met onderbord zondag 22/12/2019 van 16u tem 22u nav de loopwedstrijd Santa Run, waar ik zou aan deelnemen. Ook werd ik aangeklaagd voor een inbreuk op de wegcode zijnde "art. 5 KB 1/12/1975 die luidt als volgt : De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van(...) (het algemeen) reglement (op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg) zijn aangebracht".
Dit is wat ik heb gedaan, de parkeerborden in acht genomen, maar blijkbaar werden die dag, tijdelijk met een afstand van zeker 50 m, parkeerverbodsborden aangebracht tussen de vele parkeergebodsborden
Deze tijdelijke parkeerverbodsborden zullen naar mijn inziens wel wettelijk zijn.
Maar als men vaste gebodsborden plaatst die daar terplaatse de dagelijkse wegcode bepalen en dan voor een bepaald evenement op een bepaalde dag, daar tussenin tijdelijke verbodsborden E1 plaatst, kan dit zomaar zonder de vaste parkeergebodsborden af te dekken?
Dit is zeer verwarrend en contradictorisch, zeker als je juist tussen 2 tijdelijke parkeerverbodsborden in parkeert.
Dank voor uw antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 11 jan 2020 22:29

dus als ik het goed begrijp zijn de vaste gebodsborden niet afgedekt geweest?

als ik mij niet vergis zijn die tijdelijke borden dan maar geldig tot aan het eerst volgende bord dat, als ik u verhaal goed lees, verplicht om daar te parkeren en bent u strikt genomen niet in overtreding.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 11 jan 2020 22:53

Opeenvolgende parkeerborden heffen elkaar op ...

Probleem: kan u bewijzen wat er waar stond aan borden ?

U kan in principe bij de stad navragen waar er een tijdelijk parkeerverbod geplaatst werd, maar dat gaat vermoedelijk de ganse straat geweest zijn.
Of toch zo bedoeld geweest zijn ...
Of dat er dan ook werkelijk staat, is vaak héél wat anders .


Art 5 is klassiek altijd opgenomen in PVs waarbij een inbreuk op verkeerstekens geclaimd wordt.


(PS: afdekken van vaste parkeerborden gebeurt nagenoeg nooit & nergens indien er tijdelijke borden geplaatst worden)

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”