ONTERECHT BOETE

Saak
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ONTERECHT BOETE

#1 , 11 jan 2020 03:08

Beste,

Ik krijg een boete in terwijl in de auto zit met draaiend motor met mijn vrouw en kind in de achterbank. Politie komt naast me staan en zegt dat ik niet mag parkeren omdat ik voor de zebrapad sta ik stond er 10 meter vanaf de politie vraagt waarom ik hier sta ik geef als antwoord dat ik gebeld ben en dat het dringend was. Dat kon de politie niks schelen nou u krijgt de boete thuis gestuurd. 20 dagen later komt de boete en staat in de vasstelling boete voor te dicht geparkeetd bij zebrapad en dat er niemand bij de auto was wat niet klopt ik mijn vrouw en kindje waren in de auto. Wat kan ik doen om dit aan te vechten. Ik heb ook een daschcam die de hele gesprek heeft opgenomen.

En waar ik stond is dichtbij waar ik woon nog geen minuut van mijn huis.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 11 jan 2020 08:21

Boete protesteren en oproeping naar politierechtbank afwachten. Check wel eerst dat uw bewijzen waterdicht zijn want vaststellingen van de politie staan voor de rechter hoger dan “beweringen” van burgers. Als de dashcam niet kan aantonen dat je voldoende ver van t zebrapad stond dan sta je nergens en betaal je beter.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 11 jan 2020 09:50

Ik krijg een boete in terwijl in de auto zit met draaiend motor met mijn vrouw en kind in de achterbank. Politie komt naast me staan en zegt dat ik niet mag parkeren omdat ik voor de zebrapad sta ik stond er 10 meter vanaf
Als u met de dashcam kan bewijzen niet geparkeerd te staan waar dat verboden is, kan u dit laten doorlopen tot voor politierechter.

Er gaat met eventuele opmerkingen & bezwaren zo goed als zeker toch geen enkele rekening gehouden worden voordien ...

Heeft u een rechtsbijstandsverzekering :?:
de politie vraagt waarom ik hier sta ik geef als antwoord dat ik gebeld ben en dat het dringend was. Dat kon de politie niks schelen nou u krijgt de boete thuis gestuurd. 20 dagen later komt de boete en staat in de vasstelling boete voor te dicht geparkeetd bij zebrapad en dat er niemand bij de auto was wat niet klopt
Valse verklaringen in PV ...
Zijn strafbare feiten

Ik heb ook een daschcam die de hele gesprek heeft opgenomen.
Zorg dat u dit zeker goed bewaart :!:
Paar kopies op andere drager maken

Hebt u ook een beeld van waar u stond, eventueel stukje film dat toont waar u geparkeerd bent ?
Kwestie van zeker te kunnen uitmaken dat je daar mocht staan.


Ik zit aan 80% onterechte PVs in de afgelopen jaren
En 100% onterecht in 2018 ...

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 11 jan 2020 10:17

Er was niemand bij de wagen (om bv te laden of te lossen), maar er waren inzittenden. Dat is géén laden/lossen of in- of uitstappen, maar zitten.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 11 jan 2020 10:25

Er was niemand bij de wagen (om bv te laden of te lossen), maar er waren inzittenden. Dat is géén laden/lossen of in- of uitstappen, maar zitten.
Dat is parkeren
Vraagsteller betwist dat ook nergens
Enkel of er parkeerverbod was (en valse verklaring in PV dat er niemand was, terwijl ze met bestuurder gepraat hebben).

LeenW
Berichten: 12816

#6 , 11 jan 2020 11:31

Er was niemand bij de wagen (om bv te laden of te lossen), maar er waren inzittenden. Dat is géén laden/lossen of in- of uitstappen, maar zitten.
Dat is parkeren
Vraagsteller betwist dat ook nergens
Enkel of er parkeerverbod was (en valse verklaring in PV dat er niemand was, terwijl ze met bestuurder gepraat hebben).
Het al dan niet aanwezig zijn maakt toch geen verandering in de overtreding?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 jan 2020 11:43

https://www.verkeersboetes.be/

Vervelend dat mijn bericht niet geplaatst werd.
Niets belet u om contact op te nemen met de korpschef om uw situatie te bespreken. Mogelijk heeft u de situatie fout ingeschat en kan u zich akkoord verklaren na de nodige uitleg. U kan dan nog altijd bezwaar inleiden als u niet akkoord gaat. Hoger beroep is immers niet altijd aangewezen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”