fiets en rijbewijs?

zeeegel
Topic Starter
Berichten: 29

fiets en rijbewijs?

#1 , 01 aug 2008 16:05

Hallo,
de vader van mijn kinderen , ex ( gescheiden)
Rijd soms met de kinderen als hij enkele pintjes op heeft , nu daar kan ik niets tegen doen zolang hij niets tegenkomt ? als ze bij hem zijn is hij verantwoordelijk? dus zijn taak ?
Nu hij vertelde me ? dat hij zijn rijbewijs kwijt is , doordat hij werd tegengehouden bij het controleren van de fiets verlichting , hij had gedronken en vluchte weg :roll: en ze pakten hem ,hij had volgens zijn zeggen 0,69 prm in zijn bloed , nu zegt hij dat hij zijn rijbewijs al 14 dagen kwijt is ? en hij reed wel verder op zijn werk als vrachtwagen bestuurder, hij zei nl niks aan zijn baas ;;;kan dat of verzind hij vanalles omdat daar meer achter zit , ik weet dat hij kan liegen en zich overal uitpraat ? maar ik zou toch meer willen weten hij neemt nl iedere zaterd de kinderen mee , en ik ben zeer ongerust ?
groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 04 aug 2008 11:37

“Art.34.§ 1. Met geldboete van 25 frank tot 500 euro wordt gestraft hij die op een openbare plaats een voertuig of een rijdier bestuurt...terwijl...de bloedanalyse een alcoholconcentratie van ten minste 0,5 gram en minder dan 0,8 gram per liter bloed aangeeft...”(16 MAART 1968. - Wet betreffende de politie over het wegverkeer).

Een fiets is een ‘voertuig’.

“Art.38.§ 1. De rechter kan het verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig uitspreken :1° indien hij veroordeelt wegens overtreding van de artikelen 34...”(16 MAART 1968. - Wet betreffende de politie over het wegverkeer).

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

citroentje
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

#3 , 05 aug 2008 07:03

In sommige gevallen mag de persoon zijn rijbewijs houden om zijn werk te doen maar dat word meestal door de rechter beslist en het hang er ook vanaf de hoeveelste keer het is.

Reclame

zeeegel
Topic Starter
Berichten: 29

#4 , 07 aug 2008 15:45

THANKS.
Onder tussen weet ik nu iets meer , ook een vriend van mijn zal eens alles bekijken , hij is nl politie in die stad , Nu zijn indentiteits kaart is ook verlopen ? van 2000, staat ingeschreven in een ander land ??? wat zal ik nog allemaal vernemen en hij wil de kinderen een week meenemen naar Frankrijk , ik zal geen document laten maken in het stadhuis dan kan hij nl niet naar het buitenland ,maar dan ? de ruzies ? oh
groeten

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”