per ongeluk door LEZ zone gereden

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

per ongeluk door LEZ zone gereden

#1 , 03 jan 2020 08:12

Hoi,

Ik heb vandaag een verkeerde rijstrook genomen door mijn gps en richting een LEZ gereden.
Toen ik de bord zag ging ik even op de pechstrook om even na te denken wat ik nu moet doen maar ik kon geen enkele richting dan rechtdoor rijden. Sinds ik net van de snelweg kwam, terug rijden was geen goed idee.
dus ben ik even tot een kruispunt door gereden en onmiddelijk terug gedraaid ZODRA IK KON.
Mijn vraag is, zal ik nog steeds een boete krijgen?

Ja? waarom kunnen ze mij niet vroeger waarschuwen doormddel van een bord zodat ik nog de tijd heb om een andere afslag te nemen.

Het voelt precies alsof iemand een wapen tegen jou richt en je beroofd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12836

#2 , 03 jan 2020 08:33

Waar juist? Normaal bent u wel al eerder een bord gepasseerd.

bosprocureur
Berichten: 6856

#3 , 03 jan 2020 08:54

Gent?

Dan krijgt u gewoon een boze 😡😡brief. Zou geldig zijn in januari van dit jaar. 🎅

Reclame

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jan 2020 09:44

Waar juist? Normaal bent u wel al eerder een bord gepasseerd.
Ik had een afslag bij de ring van antwerpen genomen dan juist voor Bolivartunnel zag ik een LEZ bord maar ik kon pas omdraaien bij amerikalei. :evil:

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 jan 2020 09:48

Gent?

Dan krijgt u gewoon een boze 😡😡brief. Zou geldig zijn in januari van dit jaar. 🎅
Antwerpen kan leren van gent..
Mijn auto is sinds 2020 niet meer in de LEZ toegelaten...
Waarom is deze wet zo slordig?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 jan 2020 10:10

Er word elke dag meerdere keren gezegd op de radio "slim naar Antwerpen "

En zie dit filmpje op internet Slim naar Antwerpen

https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/lez
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12836

#7 , 03 jan 2020 10:11

Waarom vindt u de wet slordig?

Ik meen mij te herinneren dat de borden LEZ er al staan van op de ring, maar Google Maps is nog niet bijgewerkt dus 100% zeker ben ik niet.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 jan 2020 10:15

Even ter informatie

Als je naar Gent rijd kijk eerst even na op het plannetje de ring mag je overal op, maar er niet van de ring gaan .

Hier het plannetje
https://stad.gent/nl/mobiliteit-openbar ... ezone-2020
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 jan 2020 10:27

Waarom vindt u de wet slordig?

een goede wet moet zich richten op nieuw aangekochte auto's

een cruiseschip dat op 200 meter van de grote markt aanmeert stoot evenveel uit als 1 miljoen auto's

voor mensen die anders een autootje kochten voor een paar duizend frank, is deze optie verleden tijd. ouderen met een oude auto die op een jaar 3x rond de kerktoren reden zijn ook de dupe.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

LeenW
Berichten: 12836

#10 , 03 jan 2020 10:30

Waarom vindt u de wet slordig?

een goede wet moet zich richten op nieuw aangekochte auto's

een cruiseschip dat op 200 meter van de grote markt aanmeert stoot evenveel uit als 1 miljoen auto's

voor mensen die anders een autootje kochten voor een paar duizend frank, is deze optie verleden tijd. ouderen met een oude auto die op een jaar 3x rond de kerktoren reden zijn ook de dupe.
Dat maakt de wet mogelijk vruchteloos en asociaal, maar toch niet slordig?

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#11 , 03 jan 2020 10:41

Waarom vindt u de wet slordig?

een goede wet moet zich richten op nieuw aangekochte auto's

een cruiseschip dat op 200 meter van de grote markt aanmeert stoot evenveel uit als 1 miljoen auto's

voor mensen die anders een autootje kochten voor een paar duizend frank, is deze optie verleden tijd. ouderen met een oude auto die op een jaar 3x rond de kerktoren reden zijn ook de dupe.
Dat maakt de wet mogelijk vruchteloos en asociaal, maar toch niet slordig?
De feit dat de bord daar gezet is en niet voor een afslag is slordig.
Zelfs al is de LEZ vermeld bij de ring een mens kan altijd een fout maken en moet de kans krijgen om terug te kunnen rijden.
Ik had beter gewoon moeten spookrijden in plaats door de LEZ te gaan.

LeenW
Berichten: 12836

#12 , 03 jan 2020 10:49


een goede wet moet zich richten op nieuw aangekochte auto's

een cruiseschip dat op 200 meter van de grote markt aanmeert stoot evenveel uit als 1 miljoen auto's

voor mensen die anders een autootje kochten voor een paar duizend frank, is deze optie verleden tijd. ouderen met een oude auto die op een jaar 3x rond de kerktoren reden zijn ook de dupe.
Dat maakt de wet mogelijk vruchteloos en asociaal, maar toch niet slordig?
De feit dat de bord daar gezet is en niet voor een afslag is slordig.
Zelfs al is de LEZ vermeld bij de ring een mens kan altijd een fout maken en moet de kans krijgen om terug te kunnen rijden.
Ik had beter gewoon moeten spookrijden in plaats door de LEZ te gaan.
De boete voor spookrijden is helaas nog wat hoger.

Ik zal het nog eens nakijken als ik er nog eens passeer, maar volgens mij staat het bord bij de afslag. Men kan moeilijk verwachten dat ze een extra tunnel gaan graven zodat u nog kan keren onder de Bolivarplaats.

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#13 , 03 jan 2020 11:02



Dat maakt de wet mogelijk vruchteloos en asociaal, maar toch niet slordig?
De feit dat de bord daar gezet is en niet voor een afslag is slordig.
Zelfs al is de LEZ vermeld bij de ring een mens kan altijd een fout maken en moet de kans krijgen om terug te kunnen rijden.
Ik had beter gewoon moeten spookrijden in plaats door de LEZ te gaan.
De boete voor spookrijden is helaas nog wat hoger.

Ik zal het nog eens nakijken als ik er nog eens passeer, maar volgens mij staat het bord bij de afslag. Men kan moeilijk verwachten dat ze een extra tunnel gaan graven zodat u nog kan keren onder de Bolivarplaats.
Geen probleem, ik zal binnenkort een youtube video maken waar en hoe de borden zijn geplaatst.
Ik weet dat je niet veel moet verwachten van belgische verkeerswetgeving maar dit gaat veel te ver.

Nosleep
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#14 , 03 jan 2020 11:04

Even ter informatie

Als je naar Gent rijd kijk eerst even na op het plannetje de ring mag je overal op, maar er niet van de ring gaan .

Hier het plannetje
https://stad.gent/nl/mobiliteit-openbar ... ezone-2020
Dit is veel beter dan de LEZ van antwerpen.
Je kan altijd een andere richting rijden en een boete vermijden.
Gent is veel slimmer geweest.

Oude Belg
Berichten: 3192

#15 , 03 jan 2020 11:23

Is Gent slimmer geweest? De LEZ van Antwerpen brengt toch meer op?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”