Onterechte GASboete

VechtTegenOnrecht
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Onterechte GASboete

#1 , 13 dec 2019 15:39

Ik heb een heel belabberde situatie, alsof de ambtenaren niet willen toegeven dat er een fout is gemaakt.

Ik heb dus een gasboete ontvangen waarbij er gezegd wordt dat ik op de trottoir heb geparkeerd.

De straat in kwestie was onder constructie, maar net dat stukje waar ik heb geparkeerd was al klaar. Ze hebben de trottoir en weg op gelijke niveau getrokken en parkeerplaatsen op de trottoir ingevoerd. Maar verkeersborden waren nog niet geplaatst in de straat. Voor de werken werd er enkel op de linkerkant geparkeerd en na de werken is dit opeens aan de rechterkant. Dus men kon niet weten of we daar wel of niet mochten parkeren. Ik en vele andere hebben op de linkerkant geparkeerd door de hele periode door totdat de werken klaar waren.

Pas na een dikke maand worden er tijdelijke verboden op parkeerborden geplaatst aan beide kanten. Dus men wist pas dan dat de parkeersituatie van de straat is veranderd en dat men daar niet mocht parkeren.

Dus heb ik voor die periode 2 gasboetes in de brievenbus gekregen.

Ik kan er niets aan doen als er de parkeersituatie volledig wordt veranderd en dat dit niet wordt gesignaleerd met verkeersborden.
Als het logisch is dat men daar niet mag parkeren, waarom wordt er dan wel achteraf tijdelijke parkeerborden geplaatst waar ik heb geparkeerd?

Ik heb een verzoek ingediend om gehoord te worden en dit werd niet goedgekeurd.

Nu heb ik de mogelijkheid om in hoger beroep te gaan bij de politierechtbank. Is dit nuttig?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 13 dec 2019 15:44

Dus u stond op het trottoir geparkeerd, in de veronderstelling dat het parkeerplaatsen waren of begrijp ik het verkeerd? Hoe werden deze parkeerplaatsen aangeduid? Kunt u misschien een foto van de situatie plaatsen?

VechtTegenOnrecht
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 dec 2019 16:44

Dus u stond op het trottoir geparkeerd, in de veronderstelling dat het parkeerplaatsen waren of begrijp ik het verkeerd? Hoe werden deze parkeerplaatsen aangeduid? Kunt u misschien een foto van de situatie plaatsen?
Ja ik stond op het trottoir en ik dacht dat het parkeerplaatsen waren, dit omdat het voor de werken aan die kant van de weg werden geplaatst. En omdat er ook andere auto's daar geparkeerd stonden.

De parkeerplaatsen waren nog niet aangeduid. De parkeerborden werden nog niet geplaatst.

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 13 dec 2019 16:52

Dus u stond op het trottoir geparkeerd, in de veronderstelling dat het parkeerplaatsen waren of begrijp ik het verkeerd? Hoe werden deze parkeerplaatsen aangeduid? Kunt u misschien een foto van de situatie plaatsen?
Ja ik stond op het trottoir en ik dacht dat het parkeerplaatsen waren, dit omdat het voor de werken aan die kant van de weg werden geplaatst. En omdat er ook andere auto's daar geparkeerd stonden.

De parkeerplaatsen waren nog niet aangeduid. De parkeerborden werden nog niet geplaatst.
Dan kan ik het ergens wel snappen, op een trottoir mag je nu eenmaal niet parkeren. Of meteen boetes geven tijdens de werken de meest menselijke oplossing is, is een andere kwestie. Maar hoger beroep zou ik persoonlijk niet riskeren, aangezien de overtreding op zich wel duidelijk is.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 13 dec 2019 19:41

Foto ?
Want streetview gaat niet de aangepaste situatie geven ...

U mag nooit op trottoir staan - tenzij men er borden zet die het toelaten .
Borden om parkeerverbod aan te geven, zijn er verboden ...

Vraag is, is het daar herkenbaar als trottoir ... dat kan wel eens problematisch zijn


Is uw beroepsperiode bij GAS ambtenaar al voorbij ?
(1 maand na melding aan u)
Voor beide PVs ?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”