Controlle voertuig

Fred1972
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Controlle voertuig

#1 , 06 dec 2019 23:58

Ik wordt aangehouden cotrolle voertuig ik ben in bezit van een vervan voortuin ik gekocht heb met geldige keuring vorige eigenaar heb dit voertuig op chassis nr laten verzekeren bij vorige controller was dit geen probleem om ik verzekering had en keuring nu week later moest ik om verhoor mee naar buro volgen en bleek alles inorde te zijn enkel inschrijving dat niet overeen kwam met voertuig dus zou ik mogen vertrekken terug maar andere collega van politie zegde nee de nr plaat word er af gehaald en door ons terug gestuurd voor schrapping kan dit volgens andere gemeente politie mogen hun niet mijn nr plaat inhouden om deze verzekering had

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fred1972
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 dec 2019 00:01

Vervang wagen geldige verzekering en keuring enkel nr plaat inschrijving komt niet overeen met dit voertuig mag politie mijn nr plaat er afhalen en binnen sturen

Issued
Berichten: 1227

#3 , 07 dec 2019 00:45

20 JULI 2001. - Koninklijk besluit betreffende de inschrijving van voertuigen
Artikel 36
Kentekenplaten die geschrapt zijn of waarvan misbruik wordt gemaakt ten opzichte van de bepalingen van artikel 2 van hetzelfde besluit worden bij vaststelling door een bevoegd persoon in beslag genomen.

Indien een voertuig met zijn kentekenplaat, of enkel de kentekenplaat, worden in beslag genomen, stuurt de politiedienst of gerechtelijke overheid binnen dertig dagen de kentekenplaat terug naar de leidend ambtenaar of zijn gemachtigde of zendt deze een attest van inbeslagname toe met het oog op de schrapping van het inschrijvingsnummer van de kentekenplaat uit het repertorium van de voertuigen.

De terugzending van die kentekenplaat of van het attest van inbeslagname blijft verplicht.

Een in beslag genomen kentekenbewijs blijft bij de bevoegde politiedienst of gerechtelijke overheid in bewaring tot het samen met het voertuig wordt vrijgegeven
Kort gezegd: als u foefelt met kentekenplaten, moet de politie die in beslag nemen en terug sturen naar de div ter schrapping.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 07 dec 2019 10:36

nr plaat word er af gehaald en door ons terug gestuurd voor schrapping kan dit volgens andere gemeente politie mogen hun niet mijn nr plaat inhouden om deze verzekering had
Voertuig mag enkel rondrijden met de nummerplaat die er aan toegewezen is.
Indien dat niet zo is, mag de nummerplaat in beslag genomen worden.

Er is enkel een uitzondering -en zelfs niet helemaal wettelijk in orde- om met een voertuig naar de technische controle te gaan met een nummerplaat van een ander voertuig, uitgereikt aan de persoon die dat te controleren voertuig nadien ook inschrijft.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”