Gemachtigd opzichter

sethje4
Topic Starter
Berichten: 81

Gemachtigd opzichter

#1 , 18 nov 2019 15:15

Vanmorgen heeft een mama die gemachtigd opzichter is serieus onder haar voeten gehad dat zij met haar eigen kind in de hand haar taak als gemachtigd opzichter aan het uitvoeren was. Nu heb ik tot hiertoe in de wegcode niets gevonden dat dit expliciet verbiedt.
De agente was in burger en ik vond het zeer overdreven van haar. Dan heb je al is vrijwilligers voor de veiligheid en dan worden ze als criminelen behandeld.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 18 nov 2019 15:26

Ik geef de agente gelijk, de gemachtigd opzichter mag haar taak als gemachtigd opzichter uitvoeren en in het midden van de straat te gaan staan om het verkeer tegen te houden, maar haar kind mag dat niet.

Ik vind het persoonlijk zelfs gevaarlijk om een kind vaker te laten oversteken dan nodig. Dat ze zelf aangereden wordt door een onoplettende bestuurder is één ding, maar je kind..

https://www.hln.be/nieuws/aan-schoolpoo ... ~a9e2dc75/
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20161222_026 ... in-opitter

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 18 nov 2019 15:51

Vanmorgen heeft een mama die gemachtigd opzichter is serieus onder haar voeten gehad dat zij met haar eigen kind in de hand haar taak als gemachtigd opzichter aan het uitvoeren was.
Totaal onverantwoord ook ...

Nu heb ik tot hiertoe in de wegcode niets gevonden dat dit expliciet verbiedt.
42.4.1. De voetgangers moeten de rijbaan haaks op haar aslijn oversteken; zij mogen er, zonder dat het nodig is, noch slenteren, noch blijven staan.

Wanneer er op minder dan ongeveer 20 meter afstand een oversteekplaats voor voetgangers is, moeten de voetgangers deze oversteekplaats volgen.


Er is geen enkele noodzaak om het kind er telkens weer mee te laten stilstaan en oversteken

Gemachtigd opzichters staan en steken vaak zelf nààst zebrapad over ....

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”