6 Overtredingen in één PV

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: 6 Overtredingen in één PV

#16 , 14 nov 2019 15:48

Ik denk dat het allemaal zou kunnen afhangen wat de meneer agent in zijn PV geschreven heeft ...
Uiteraard
Als je ziet dat TS schrijft:
Een paar dagen geleden heb ik een auto ingehaald over een volle witte lijn (ik volgde toen een andere wagen).
maar er kwam een andere auto (die ik niet meteen zag) aan de overkant die is moeten uitwijken.
Halen beide een -hinderlijk ?- trage weggebruiker in is een andere uitleg

En vaak allerminst van de pot gerukt.
Gebeurt vaak
Zeker gezien het toenemende getaffel op Vlaamse wegen tegenwoordig
Daarom is men nog niet aan het racen ...

Zou het kunnen dat TS (toch minstens volgens de interpretatie van meneer agent) aan het racen was met de wagen die hij volgde, en daarbij de tegenligger in gevaar bracht (wat resulteert in die twee weerhouden overtredingen) ?
Agenten moeten vaststellen
Niet interpreteren, da's achteraf voor de rechter op basis van de vaststellingen


Lijkt me typische situatie met een taffelaar ... maar inhaalverbod
Mensen zitten daarachter "hun kas oep te fretten"
Eerste auto gaat er uiteindelijk dan maar voorbij, ook al mag het niet
Tweede volgt, hoewel die geen goed zicht heeft door eerste auto
Brengt zo tegenligger en zichzelf in gevaar

Klassieker zelfs ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganjipatel8
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#17 , 14 nov 2019 15:58

Ik besef maar al te goed dat ik zwaar in de fout ben gegaan maar dat ik daarom verdien om naar de gevangenis te gaan...

Moest ik een boete en een rijverbod krijgen hiervoor oke... dik verdiend
Maar een gevangenisstraf zou mijn leven in elkaar doen storten

Milo72
Berichten: 1016

#18 , 14 nov 2019 16:09

ik denk dat, zelfs als je zou effectief keihard aan het racen geweest zou zijn, met een stuk in je voeten en een joint in je mond, en en passant de verbaliserende agent een "kromgegroeide courgette" genoemd hebben, je nog niet naar de gevangenis zou gaan ... Dus op dat vlak zit je mijns inziens wel veilig. Tenzij het al de 6de keer zou zijn natuurlijk...

Inderdaad, Inazuma, het kan een "taffelaar" geweest zijn ook, maar ik vraag me af of de agent dan over "aanzetten tot ..." geschreven zou hebben ? Kan natuurlijk ...

Anyhow, voor rijverbod en boete hangt het dus af van welke vaststellingen meneer agent in zijn PV geschreven heeft.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#19 , 26 nov 2019 18:22

En wat er juist in het PV staat... één klokje hier....

ganjipatel8
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#20 , 06 dec 2019 10:01

En wat er juist in het PV staat... één klokje hier....


En wat er juist in het PV staat... één klokje hier....

Inzake de gevangenisstraf of de boete?

Ondertussen heb ik de pv al terug.
De agent was buiten zijn werkuren en was met een andere agent ze reden naar huis de voorligger heeft de agent en de andere auto voor hun ingehaald.
en ik heb dan gevolgd en daarna is het wat foutgelopen de tegenligger is volgens de agent moeten uitwijken naar de stoep. toen ik terug op het andere rijvak was deed ik een teken naar mijn achterligger (om hem te bedanken omdat hij mij heeft doorgelaten om terug op het rijvak te komen waar ik oorspronkelijk was).
Dat heeft hij ook genoteerd Hij noteerde ook ik citeer "er staat een iets geschreven op die auto maar wij hebben het niet kunnen lezen" en "in de verte zien wij nog de bestuurder de andere volgen. normaal is het niet van onze gewoonte om pv's uit te schrijven buiten onze werkuren maar aangezien de ernst van de situatie hadden wij geen keuze" ...

er staat ook dat zij de andere auto niet hebben kunnen verbaliseren omdat ze de nummerplaat van hem niet hebben genoteerd.

Deze pv is voor mij een emotionele rollercoaster tot nu toe ik moet constant denken aan die gevangenisstraf terwijl ik netjes ben ( ik ben hoogeschoold... werk super hard en studeer ook nog in avondschool)... moest de rechter mij naar de gevangenis sturen voor zoiets zou het echt mijn leven omzeep helpen.

JurecaBE
Berichten: 336
Juridisch actief: Nee

#21 , 06 dec 2019 11:25

In verband met de feiten. Straf wordt bepaald door Openbaar Ministerie ofte het Parket ( Procureur des Konings ) door middel van wat in de volksmond een Minnelijke Schikking wordt genoemd. Is in feite een verval van strafvordering tegen betaling van een geldsom.
Deze komt (voorlopig) niet op het strafblad ..alhoewel er veel stemmen zijn om dat wel te registreren. Na 32 MS-en kan men nog steeds zeggen ik heb geen strafblad... en dat is volgens mijn bescheiden mening ook niet correct.

Indien u de MS weigert en er dus niet op ingaat op het voorstel van de PdK gaat de zaak naar de politierechtbank. Een rechter neemt dan kennis van het dossier - Het OM stelt zijn vordering voor op basis van de elementen in het PV en uw strafblad en indien gevraagd de verdere gegevens van de politie (ANG).
Rechter beslist naar wat de verschillende artikels van de (verkeers)wet als bestraffing aangeven maar houdt ook rekening met 'voorgaanden' maar ook met eenheid van opzet - samenlopende misdrijven ( boek I strafrecht) enz enz ...

Het is de taak van de politie om alle elementen aan te dragen dus alle feiten ...beslissing ligt bij magistratuur.
JurecaBE moderator

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#22 , 06 dec 2019 12:30

De agent was buiten zijn werkuren en was met een andere agent ze reden naar huis
Niet alle politierechters zijn hiervan gediend.
Zal afwachten zijn hoe de politierechter er in dit geval over denkt.

de tegenligger is volgens de agent moeten uitwijken naar de stoep.
Dat is wel iets dat overeind kan / gaat blijven

Dat is een derde-graads overtreding
(daarbij over de doorlopende witte streep gaan is ook 3de graads , maar die 2 vallen dus samen ...)

toen ik terug op het andere rijvak was deed ik een teken naar mijn achterligger (om hem te bedanken omdat hij mij heeft doorgelaten om terug op het rijvak te komen waar ik oorspronkelijk was).
Dat heeft hij ook genoteerd
"een teken" , zonder verdere omschrijving ?

Dat kan alles zijn, en is dus ook weer niets in dit PV ...

Hij noteerde ook ik citeer "er staat een iets geschreven op die auto maar wij hebben het niet kunnen lezen"
Zeer relevant in PV ... NOT :lol:

en "in de verte zien wij nog de bestuurder de andere volgen.
Perfect logisch op een weg als men grosso modo dezelfde richting uit gaat, net dezelfde trage bestuurder voorbij gereden is
(Mogelijk is er zelfs enkel die weg te volgen ? )

Niet meteen iets dat wijst op "racen" of aansporen, uitdagen tot overdreven snelheid
Iemand volgen -omdat men toevallig dezelfde richting uit gaat- is niet racen en perfect legaal

Anders is iedereen dagelijks aan het "racen" op de snelweg :lol:


Die 4de graad gaat dus geen steek houden, maar brengt je goed mogelijk wel voor de rechter

normaal is het niet van onze gewoonte om pv's uit te schrijven buiten onze werkuren maar aangezien de ernst van de situatie hadden wij geen keuze"
Die "ernst" is nogal stevig opgeblazen door subjectieve inschattingen en veronderstellingen van de verbalisant,
maar waarvoor harde aanwijzingen blijkbaar volledig ontbreken in PV

er staat ook dat zij de andere auto niet hebben kunnen verbaliseren omdat ze de nummerplaat van hem niet hebben genoteerd.

Er is dus opnieuw 0,0 bewijs voor enig verband tussen u en de bestuurder van die andere auto.

ik moet constant denken aan die gevangenisstraf
Gaat niet gebeuren
Niet met dit PV, niet voor die feiten.

Parket gaat waarschijnlijk zelf al delen van het PV elimineren in beschuldiging - laten vallen wat ze toch niet hard kunnen maken.
(Al zijn er ook gevallen waarin ze dat niet deden, om dan vervolgens af te gaan als een gieter ...)


Beetje advocaat maakt brandhout van de zwaarste beschuldiging...

Onoordeelkundig & gevaarlijk inhalen , en de pinker, gaan naar wat ik verwacht de feiten zijn waarvoor je veroordeeld gaat worden

JurecaBE
Berichten: 336
Juridisch actief: Nee

#23 , 23 okt 2020 20:05

Topic steller blijkt onder verschillende namen totaal verzonnen vragen te stellen om ?? redenen.
JurecaBE - moderator
JurecaBE moderator

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”