verkeersboete

inge p
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verkeersboete

#1 , 25 okt 2019 10:35

ik kreeg net een verkeersboete van 58€ in de bus voor het rijden met een defect rechterdimlicht, geen vermelding of verwittiging dat het licht deffect is, neen gewoon ineens een boete

Kan ik dit aanvechten?
Ik ben woest!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12843

#2 , 25 okt 2019 10:56

Er is geen verplichting tot waarschuwing of verwittiging, direct een boete mag perfect. Tenzij u gaat bewijzen dat het niet defect was, zou ik gewoon betalen voor het bedrag hoger wordt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 okt 2019 11:26

Kan ik dit aanvechten?
Ik ben woest!
U moet op u eigen woest zijn om met een defect achterlicht te rijden !

Ik weet het je kan het niet altijd weten.

De politie die je deze boete uit schreef zal je op dit ogenblik u niet kunnen staande houden hebben, van daar de boete die 100% juist is .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5417

#4 , 25 okt 2019 12:59

@ denlowie: dimlichten staan vooraan ;-)

@TS : je hebt pech gehad dat ze je “gepakt” hebben. Een defect achterlicht zie je soms niet direct maar een defect dimlicht wel. Dus boete betalen, woeste traantjes drogen en als de bliksem een nieuwe lamp (laten) plaatsen.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 25 okt 2019 13:29

ik kreeg net een verkeersboete van 58€ in de bus voor het rijden met een defect rechterdimlicht, geen vermelding of verwittiging dat het licht deffect is, neen gewoon ineens een boete
Kan ik dit aanvechten?
Neen
Is een overtreding
U hoeft geen waarschuwing of verwittiging te krijgen
U dient te zorgen dat uw voertuig technisch in orde is


Enfin, u mag het altijd aanvechten, en dan uiteindelijk véél meer betalen dan die 58€ ...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”