herhaaldelijke boetes

tisvooreenvriend
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

herhaaldelijke boetes

#1 , 04 okt 2019 15:54

Op het woonwerktraject zijn onlangs snelheidsregels veranderd. Wat als de bestuurder die niet opgemerkt heeft, en dagelijks een boete krijgt, die pas een maand later ontvangen worden. Dus pas na een maand wordt de bestuurder bestraft en is het besef er pas dat de snelheidsregels gewijzigd zijn.Ondertussen blijven de boetes wel binnekomen.
Akkoord: een fout is gemaakt, maar 20 boetes op één maand betalen is niet voor iedereen weggelegd.
Zijn er opties voor een minnelijke schikking?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 okt 2019 16:13

Gewijzigde snelheidsregels worden aangegeven door borden. Borden die u blijkbaar heeft genegeerd. De boetes zijn dan ook correct. U kan natuurlijk altijd vragen voor een afbetalingsplan.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 04 okt 2019 16:16

Tja.... op verschillende trajecten die k regelmatig doe zijn recent ook snelhidsverlagingen doorgevoerd (50 naar 30 en elders 70 naar 50). k Heb ze allebei direct gezien en toegepast.

Ben voorts vrij zeker dat opeenvolgende boetes op andere dagen apart aangerekend worden.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 04 okt 2019 16:25

De realiteit annex dilemma is dat men soms een keuze moet maken tussen:
1. het lezen van de veel te talrijke verkeersborden over extreem korte afstand, enerzijds, en
2. het opletten op de verkeerssituatie om veilig te rijden, anderzijds.

Het feit dat TS dagelijks dezelfde weg volgt pleit wel in zijn nadeel, aangezien hij er bekend mee is.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 04 okt 2019 16:45

Het feit dat TS dagelijks dezelfde weg volgt pleit wel in zijn nadeel, aangezien hij er bekend mee is.
Ik rij nu niet meer zoveel kilometers dan toen ik nog werkte (50 à 60.000 km/jaar) maar zie het onmiddellijk als er een ander bord hangt op mijn normale gewone
weg. Het waarnemen van de onmiddellijke omgeving van de weg, en niet alleen de weg zelf bevordert de verkeersveiligheid. Ook alle spiegels van de wagen permanent in het oog houden. Met de tijd wordt dat een automatisme, en heb je alles gezien wat er rond uw wagen gebeurd of voorbij flitst, en zie je iedere verandering, hoe miniem ook. Ik zie soms bestuurders aan een rood licht naast me staan, en ze staren enkel pal voor zich uit en hebben niets gezien van de omgeving en de auto's naast en achter hun.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 04 okt 2019 18:12

Wat als de bestuurder die niet opgemerkt heeft, en dagelijks een boete krijgt, die pas een maand later ontvangen worden .
U rijdt ergens een maand, enfin 20 dagen, langs en u heeft niet gezien dat er daar snelheidsbeperkingen staan ... :shock:

In Duitsland verklaren ze je rij-ongeschikt ...

Dus pas na een maand wordt de bestuurder bestraft en is het besef er pas dat de snelheidsregels gewijzigd zijn.
Wat doet u als u ergens komt waar u het niet kent ?

Daarvoor staan die borden er
Daarvoor moet u er naar kijken

Men kan u moeilijk per boodschapper op de hoogte komen brengen van alle aanpassingen aan de verkeerssignalisatie op de plaatsen waar u vaak langs komt.

Akkoord: een fout is gemaakt, maar 20 boetes op één maand betalen is niet voor iedereen weggelegd
Ik zou me in uw plaats eens heel erg bezinnen wat u achter het stuur uitspookt.
Of u nog met autorijden bezig bent
Of u nog wel uitkijkt

Zijn er opties
In de politiek gaan ...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 04 okt 2019 18:17

Zijn er opties voor een minnelijke schikking?
Ik denk dat u eerder tegen de optie aankijkt dat u voor de politierechtbank vervolgd gaat worden.
Dagelijkse klant, dat gaat opvallen hé
Kan bij Parket belanden
Parket heeft 30 dagen om te beslissen u alsnog te vervolgen ipv een onmiddellijke inning of schikking voor te (laten) stellen


Het gaat niet om een ééndaads opzet
Het gaat om dezelfde overtreding die u dag na dag begaat

Uw enige zinnige verdediging kan liggen in het onvoldoende zichtbaar zijn van de snelheidsbeperking ...

Artikel 5, dat op elk PV staat:
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... e/103-art5

Artikel 5. Bindende kracht van de verkeerstekens

De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van dit reglement zijn aangebracht.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 04 okt 2019 18:22

U kan natuurlijk altijd vragen voor een afbetalingsplan.
Wat officieel onmogelijk is voor onmiddellijke inning of minnelijke schikking van Parket

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”