cdt

cdt

nadjedi
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

cdt

#1 , 03 okt 2019 12:30

Mijn zoon moet wegens het rijden onder invloed al zijn examens terug opnieuw doen, theorie, medisch en psychologisch en praktisch.
Theorie is reeds gedaan. Psychologische testen zijn ook gedaan en de urine en bloedtesten ook , nu de bloedtest was ok, enkel de cdt waarde waren 1.8 voor de rest was alles ok. Zou dat invloed hebben op de testen voor het terugkrijgen van zijn rijbewijs
Nu hebben wij nog steeds niets vernomen van de organisatie die de testen afgenomen heeft.
Kan dat zo lang duren, we zijn geweest begin september
Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 okt 2019 12:46

Met de cdt test ziet men je alcohol verbruik van de laatste weken !
Hoeveel je maar mag hebben , geen idee.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 03 okt 2019 15:37

Misschien dit es lezen: viewtopic.php?f=35&t=103694
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 03 okt 2019 16:22

Mijn zoon moet wegens het rijden onder invloed al zijn examens terug opnieuw doen, theorie, medisch en psychologisch en praktisch.
Theorie is reeds gedaan. Psychologische testen zijn ook gedaan en de urine en bloedtesten ook , nu de bloedtest was ok, enkel de cdt waarde waren 1.8 voor de rest was alles ok. Zou dat invloed hebben op de testen voor het terugkrijgen van zijn rijbewijs
De cut-off waarde is 2,3 - daarboven is er zeker problematisch alcoholgebruik

Maar 1,8 is blijkbaar nog hoog
zeker voor waarschijnlijk nog jonge gast < 30 die kan verwachten dat hij op alcohol getest gaat worden


Als je gaat zien waar dat zit tov algemene verdeling...

Afbeelding



Bron: studie CDT test voor BIVV, nu Vias-Institute

https://academic.oup.com/alcalc/article/47/3/253/145933

Tabel 1 geeft de gemiddelden per leeftijdsgroep ... <30 : 0,9 ...



Nog leefvoer op forum:
viewtopic.php?f=35&t=102900&p=589445&hilit=CDT#p589445

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”