Parkeren op eigen grond

shop120
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Parkeren op eigen grond

#1 , 02 okt 2019 19:20

Wij hebben een winkel met voor onze deur een strook die ons eigendom is. Dan is er een voetpad en dan nog een parkeerstrook waarvoor een parkeerschijf geldt. Naast ons is een krantenwinkel en hun klanten staan regelmatig met hun auto´s schuin bij ons voor de deur of zelfs helemaal voor onze winkel waardoor wij zelfs niet meer naar buiten kunnen maar onze klanten ook niet meer naar binnen. Dit gebeurt bijna wekelijks en vooral als de parkeerstrook zo goed als leeg is. Als wij mensen er op aanspreken is het altijd hetzelfde antwoord van het is maar even of van zeur niet dit is toch openbaar terrein. Nu het is ons eigendom en wat ik mij afvraag is als er iemand eens parkeert of ik dan bijvoorbeeld een wielklem mag zetten. Wij doen reclame dus een bordje aan de geven hangen van enkel parkeren voor eigen klanten en de rest krijgt een wielklem die tegen betaling weggehaald kan worden is niet moeilijk voor ons maar ik weet niet of dat zomaar mag. Overal hoor ik dat je een stuk voor je voorgeven vrij moet laten. Maar verder in de straat zijn er die tot aan het voetpad muurtjes hebben gebouwd of zelfs gebouwen staan tot aan het voetpad. Ik heb al op veel plaatsen gezocht en ook al eens gehoord bij de lokale politie maar niemand heeft me een sluitend antwoord kunnen geven en de wet teksten zij zo cryptisch opgesteld dat je kunt denken dat je gelijk hebt maar nog steeds fout bezig bent. Hopelijk dat hier iemand iets meer weet over dit probleem. We zijn al van plan om wat planten bakken te zetten waardoor het al lastiger wordt om er te gaan staan. Maar bij een proef werd het eerste weekend alles al overhoop gehaald door een aantal flauwe plezante zatlappen die op stap waren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 okt 2019 19:56

Baken uw eigendom af met een muurtje en zet er naamplaten van uw zaak.


Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 03 okt 2019 02:24

Baken de parkeerplaats(en) af op je eigen grond

Vraag de wegbeheerder de parkeerzone voor deze buiten de openbare weg gelegen parkeerplaatsen te onderbreken, er geldt daar immers parkeerverbod.

Bordje:

Private parking
Parkeren uitsluitend toegestaan voor klanten tijdens bezoek [bedrijfsnaam]
Artikel 87.8° Veldwetboek

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”