geparkeerde elektrische rolwagen op de stoep

Steetje000
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

geparkeerde elektrische rolwagen op de stoep

#1 , 30 sep 2019 20:22

Sinds kort staat elke dag een geparkeerde elektrische rolwagen op de stoep voor mijn woning.
De rolwagen hindert de voetgangers, bovendien vervelend voor mij als ik mijn stoep wil vegen, ramen wil poetsen...

De politie kwam reeds ter plaatse...maar deed enkel de wagen even verplaatsen.

Kan ik hier iets tegen ondernemen?
alvast bedankt voor de tips !!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 30 sep 2019 22:17

Er bestaat geen enkele specifieke verkeersregel voor het stallen van al dan niet gemotoriseerde voortbewegingstoestellen
Eens niet meer bereden, zijn dit geen voertuigen meer, hun voormalige bestuurders ook geen fietsers meer en gelden die regels dan ook niet meer ...

Daardoor moet men terugvallen op

https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... e/104-art7

7.2. De weggebruikers moeten zich zo gedragen op de openbare weg dat ze geen hinder of gevaar veroorzaken voor de andere weggebruikers, hierin begrepen het personeel dat aan het werk is voor het onderhoud van de wegen en de uitrusting langs de weg, de diensten voor toezicht en de prioritaire voertuigen.


Deze persoon hindert dus voetgangers en personen met een handicap

Enige dat u kan en mag doen, is politie of gemeentebestuur contacteren om de inbreuk te doen ophouden.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 01 okt 2019 09:10

Woont die eigenaar van dat voertuig op uw huisnummer (appartement), of is het een buur?
En dient altijd een minimum vrije doorgang blijven op de stoep (90 cm dacht ik)

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”