Inbeslagname auto

Beijo
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Inbeslagname auto

#1 , 27 sep 2019 11:07

Vannacht werd ik gecontroleerd door de politie toen ik uitstapte bij mijn thuis op de oprit. Ze vroegen me de documenten van de wagen en kon niet meteen mijn verzekeringsdocumenten vinden. Deze zijn wel keurig in orde. Wel is het geval dat mijn wagen nog niet was ingeschreven en ik de nummerplaten van mijn vorige auto er op had zitten. Omdat ik niet meteen de groene kaart kon aanbieden hebben ze mijn wagen in beslag genomen en laten afslepen. Kan dit zo maar terwijl ik wel een geldige verzekering heb?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 sep 2019 11:35

Maar wel voor een wagen die nog niet is ingeschreven en met een valse nummerplaat.. Ik denk dat je een boete mag verwachten.

Beijo
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 sep 2019 11:43

Maar wel voor een wagen die nog niet is ingeschreven en met een valse nummerplaat.. Ik denk dat je een boete mag verwachten.
Boete sowieso maar mogen ze ook inbeslagname doen op prive terrein? Ze hebben me niet staande gehouden op de openbare weg

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 sep 2019 12:25

Ze hebben u er wel zien mee rijden tot op je oprit !

En je heeft met dit voertuig de wet overtreden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Beijo
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 sep 2019 12:53

Ze hebben u er wel zien mee rijden tot op je oprit !

En je heeft met dit voertuig de wet overtreden .
Maar dan nog was hij verzekerd. Hij gaf aan dat de inbeslagneming had te maken omdat het niet verzekerd was. Maar was het wel

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 27 sep 2019 14:49

U kon geen verzekeringsdocumenten tonen voor een niet-ingeschreven wagen met een ongeldige nummerplaat. 's Nachts kunnen ze bij de verzekering ook niet controleren of u verzekerd was. Zou je in zo'n geval erop kunnen rekenen dat de betrokkene niet meer met de auto rijdt? Verklaring op z'n communiezieltje?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 27 sep 2019 15:30

Had u een verzekering op chassisnummer van de nieuwe wagen..ik vermoed dus van niet.
Dus kan een inbeslagname perfect?

Beijo
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 sep 2019 08:30

Had u een verzekering op chassisnummer van de nieuwe wagen..ik vermoed dus van niet.
Dus kan een inbeslagname perfect?
Ik heb inderdaad een verzekering op chassisnummer

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 28 sep 2019 08:34

je moet niet rond de pot draaien !

Je had geen groene kaart in je handen om te bewijzen dat je een verzekering had voor een niet ingeschreven wagen, en zoals men al schreef men kon de verzekering niet bellen s'nachts,

Dus u was in fout want je had GEEN BEWIJS van verzekering in je handen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 28 sep 2019 20:11

Je kan niet bewijzen dat het voertuig verzekerd is.
Voertuig is niet ingeschreven, maar reed wel op de openbare weg met nr plaat van ander voertuig (vermoedelijk ook nniet op traject thuis-keuring-garage ?)

Inbeslagname kan en is zeker terecht

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”