aanvankelijk proces verbaal

luki89
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aanvankelijk proces verbaal

#1 , 25 sep 2019 17:36

Hallo ,

Heb in mijn brievenbus een bundel ontvangen van de federale politie met een (aanvankelijk proces verbaal ) waar dus ook antwoordformulieren bij zitten die je moet invullen als je zogezegd niet akkoord zou zijn met de overtreding of als je niet de bestuurder was op dat moment .(3de graads overtreding)

Mijn vraag is nu juist wat ik het beste kan doen, want hun enige bewijs is dat ze mij zogezegd hebben zien de overtreding maken en dus alleen mijn nummerplaten hadden opgeschreven . Ik zelf ben helemaal geen roekeloze rijder en zou dat nooit per express doen .

Zelf heb ik al bij verschillende mensen waaronder ook een politieagente gevraagd wat ik juist moet doen want ik zelf heb er geen bewijs van en wil het niet erger maken dan dat zij mij nu al hebben hebben gelapt .
Mijn 15 dagen om te reageren zijn ook bijna afgelopen voor ze het dossier naar het Parket doorsturen .

Moet ik gewoon op de papieren reageren en mijn mening vertellen over de situatie ?
Moet ik het gewoon zo laten en het proces vanzelf laten verlopen ?
Moet ik een email sturen voor een onmiddelijke inning om te voorkomen dat ik voor de rechter moet komen ?

Ik geraak er niet aan uit wat de beste manier is om op zo'n situatie te reageren .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1232

#2 , 25 sep 2019 19:22

Of u iets expres fout doet in het verkeer of per ongeluk, doet er niet toe.
De enige vraag is: heeft u de inbreuk begaan? Zo ja betaal je beter. Zo nee, enkel betwisten als u concrete bewijzen heeft dat u de inbreuk niet heeft begaan.

Gezien er weinig info is kan er niet veel meer raad gegeven worden.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 25 sep 2019 20:02

hun enige bewijs is dat ze mij zogezegd hebben zien de overtreding maken en dus alleen mijn nummerplaten hadden opgeschreven .
Dat is genoeg ...
Ik zelf ben helemaal geen roekeloze rijder en zou dat nooit per express doen .
Bij verkeersinbreuken is er geen intentie tot overtreden nodig.
De inbreuk is vastgesteld door een bevoegd persoon, en wordt dus verondersteld ook effectief gebeurd te zijn ...
Zelf heb ik al bij verschillende mensen waaronder ook een politieagente gevraagd wat ik juist moet doen want ik zelf heb er geen bewijs van en wil het niet erger maken dan dat zij mij nu al hebben hebben gelapt .
Als u niets kan bewijzen, kan u weinig tegenpruttelen ...
Betalen is dan de snelste, eenvoudigste, en goedkoopste oplossing ...

Mijn 15 dagen om te reageren zijn ook bijna afgelopen voor ze het dossier naar het Parket doorsturen .
Als u het zelf was, hoeft u niet te reageren.
U hoeft de inbreuk niet te erkennen - u kan immers nooit gedwongen worden uzelf te beschuldigen, op geen enkele manier. (

Moet ik een email sturen voor een onmiddelijke inning om te voorkomen dat ik voor de rechter moet komen ?
Vermoedelijk volgt de Onmiddellijke Inning nog

Parket beslist wat er gebeurt als er toch geen OI zou komen
Daar gaat u per mail niks aan veranderen ...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38607

#4 , 25 sep 2019 21:07

Neen dan ontvangt u een minnelijke schikking van het parket ( iets duurder) en bij niet betalen 'wat veel ' later een dagvaaring en mag u het bij de politierechter gaan uitleggen.
Eens kijken naar programma 'de rechtbank' dan hoort u de bedragen €4800 + enz enz..

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”