Welke parkeermeter gebruiken?

KTrab
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Welke parkeermeter gebruiken?

#1 , 13 sep 2019 11:46

Ik heb een parkeer retributie ontvangen.
Ik had geparkeerd op het einde van de straat. Achter de hoek stond een parkeer automaat. Ik ging daar naartoe om te betalen, vond onvoldoende klein geld, besliste om per sms te betalen, was bezig de nr aan het intikken, ging hoekje terug om naar mijn wagen en de parkeerwachter legde de retributie net onder de ruitenwisser.

Discussie omdat ik vond dat de parkeerwachter mij toch tijd moet laten. Zijn antwoord: "Ik kan niet om de hoek kijken en je moet in de straat zelf betalen".

Klopt dit? Is het feit dat ik de straat verlaten heb, al voldoende aanleiding voor de parkeerwachter om ervan uit te gaan dat ik niet betaal, en moest ik in de straat blijven om te betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 13 sep 2019 18:06

Ik heb een parkeer retributie ontvangen.
Ik had geparkeerd op het einde van de straat. Achter de hoek stond een parkeer automaat. Ik ging daar naartoe om te betalen, vond onvoldoende klein geld, besliste om per sms te betalen, was bezig de nr aan het intikken, ging hoekje terug om naar mijn wagen en de parkeerwachter legde de retributie net onder de ruitenwisser.
Waarom ging je naar de parkeermeter om de hoek ipv in de straat zelf ?

Al zijn die dingen hoe langer hoe meer erg onopvallend ...
(Kleur hier donkergrijs ... zie je amper staan)
Discussie omdat ik vond dat de parkeerwachter mij toch tijd moet laten.
Je moet uiteraard tijd hebben om naar de parkeermeter te gaan
En tijd om heel uw bazar in te tikken dezer dagen.
Die dingen zijn niet overal gebruiksvriendelijk.
Zijn antwoord: "Ik kan niet om de hoek kijken en je moet in de straat zelf betalen".
Kan kloppen
Kan ook niet kloppen ...

Parkeermeter in eenzelfde zone is normaal OK
In Lier stond er ooit een parkeermeter achter de hoek, die zag je gewoon niet staan van in de betrokken straat ...
Maar je moest er wél een ticketje gaan halen.


Kan zijn dat de meter achter de hoek, in een andere (tarief)zone staat.
In BXL kan/kon dat zelfs een andere gemeente zijn (zelfs in dezelfde straat, of aan de overkant ...)

Klopt dit? Is het feit dat ik de straat verlaten heb, al voldoende aanleiding voor de parkeerwachter om ervan uit te gaan dat ik niet betaal, en moest ik in de straat blijven om te betalen?
Op zich niet noodzakelijk
Je gaat wel een ticketje nodig hebben voor de juiste tariefzone, als er verschil is

Je gaat een bonnetje hebben vanop nagenoeg zelfde uur als de retributie uitgeschreven door de parkeerwachter
Dien bezwaar in tegen de retributie ...
Je moet niet discussiëren met hun rondlopend personeel, is hopeloos.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”