Bumperklever neemt wraak

Jimy91
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bumperklever neemt wraak

#1 , 29 aug 2019 07:04

Mij eerst even voorstellen. Ik ben jim 28 jaar in het bezit van een voorlopig rijbewijs.

De situatie: vandaag reed ik naar de winkel op een baan van 50. De wagen achter mij kwam tegen een hoog tempo aangestormt en kwam wat bumperkleven. Geen probleem rustig blijven en de persoon haalde mij in. Later vetrok ik van de parking van de winkel en ja hoor ik zag dezelfde wagen voor het rode licht staan. Hmm daar staat die gek dacht ik. Ik vervolg mijn weg op een baan van 70 waar ik echt 70 reed. Enkele seconden later oh ja daar was hij de bumperklever kon er amper een vinger tussensteken.

Nu komen we aan het probleem. De baan waren we reden gelde een snelheidslimiet van 70 die overgaat in 50. Nu ik kom aan het bord van 50 km ik vertraag om mijn snelheid te minderen zodat ik de maximum toegelaten snelheid krijg. Tuurlijk de bumperklever zat zo kort op mij dat hij er los opreed. De man was in alle staten en duidend op mijn L was alles mijn fout. Goed wetend dat ik in mijn recht ben alle papieren ingevuld dat hij in fout was. Bon onaangename interactie met de man dacht laat hem eerst doorrijden dan is hij tevreden.

Dat was duidelijk een ilusie!!

Opeens begint de man brusk te remmen zonder dat hier een aanleiding voor was dan trok hij kei snel op en remde terug zeer brusk. Ok ik blijf rustig dan doet de man teken dat ik hem moet inhalen. Tuurlijk doe ik dit niet want dit was duidelijk een trucje. Tuurlijk remt hij nog is kei brusk waarop ik ook nog is voor de zoveelste keer alles dicht gooi. De man trekt terug kei snel op en remt dan terug brusk op een gegeven moment zet de man zelfs de wagen in achterruit. Na de zoveelste bruske remmaneuvre kon een aanrijding niet meer vermeden worden. De man was in zijn nopjes en vertelde mij als ik de papieren zou verscheuren van de vorige aanrijding hij geen klacht zou indienen.

Ik heb de man vriendelijk gewezen op het feit dat ik een dashcam heb en deze alles heeft opgenomen. Zowel het 1ste accident als zijn brusk rem maneuvre de man begon te schelden en te dreigen en stapte in zijn wagen en weg was hij.

Ik stond perplex en stond echt te schudderen op mijn benen. De bestuurder van een wagen die gestopt was heeft dan de politie gebeld. Nu de politie heeft mijn beelden van mijn dashcam in beslag genomen als bewijsmateriaal.

De politie heeft de beelden al bekeken en heeft gezegd dat ik genoeg afstand liet en dat een aanrijding de bedoeling was van de andere chauffeur en dat zijn acties er echt toe leden dat deze hoe dan ook zou plaatsvinden.

Nu mijn grootste vraag. Aangezien dit een vorm van verkeers agressie is komt dit voor de politie rechter. Zal deze ook van oordeel zijn dat het 2de accident niet mijn fout is.
https://t.me/pump_upp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 29 aug 2019 09:21

https://polinfo.kluwer.be/newsview.aspx ... 05&lang=nl

De "kwaadwillige belemmering van het verkeer" is een strafrechtelijk feit. Daar staan redelijke pittige straffen op. Goed voor u dat u een dashcam hebt. :wink:
Uw 2de "accident" is geen verkeersongeval, maar opzettelijke beschadigingen aan uw wagen ten gevolge van de kwaadwillige belemmering van het verkeer. Het zit hem in het woord ongeval. De tegenpartij deed dit met opzet en dan is het geen ongeval. U zal normaal verhoord worden aangaande de feiten.
Strikt gezien kan men bumperkleven zelfs als een inbreuk tegen art 406 zien
Art. 406.(Zie NOTA 1 onder TITEL) <W 07-06-1963, art. 2> Met (opsluitingvan vijf jaar tot tien jaar) wordt gestraft hij die kwaadwillig het verkeer op de spoorweg, de weg, de binnenwateren of op zee belemmert door enige handeling die een aanslag uitmaakt op de verkeerswegen, de kunstwerken of het materieel, of door enige andere handeling die het verkeer met of het gebruik van vervoermiddelen gevaarlijk kan maken of die ongevallen kan veroorzaken bij het gebruik van of het verkeer met die vervoermiddelen. <W 2003-01-23/42, art. 70, 041; Inwerkingtreding : 13-03-2003>
Buiten de gevallen van het vorige lid wordt met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden, en met geldboete van zesentwintig [euro] tot duizend [euro] gestraft hij die kwaadwillig het verkeer op de spoorweg, de weg, de binnenwateren of op zee belemmert door enig voorwerp dat een belemmering voor het verkeer met of voor het gebruik van vervoermiddelen uitmaakt. <W 2000-06-26/42, art. 2, Inwerkingtreding : 01-01-2002>
Met gevangenisstraf van acht dagen tot twee maanden en met geldboete van zesentwintig [euro] tot vijfhonderd [euro] wordt gestraft hij die, door enige andere handeling, kwaadwillig het verkeer dat gaande is op de spoorweg of op de weg, belet. [1 De rechter kan bovendien het verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig uitspreken voor een duur van ten minste acht dagen en ten hoogste vijf jaar of levenslang overeenkomstig de artikelen 38 tot 49/1 van de gecoördineerde wetten van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer.]1 <W 2000-06-26/42, art. 2, Inwerkingtreding : 01-01-2002>

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 29 aug 2019 14:42

Nu de politie heeft mijn beelden van mijn dashcam in beslag genomen als bewijsmateriaal.

De politie heeft de beelden al bekeken en heeft gezegd dat ik genoeg afstand liet en dat een aanrijding de bedoeling was van de andere chauffeur en dat zijn acties er echt toe leden dat deze hoe dan ook zou plaatsvinden.

Nu mijn grootste vraag. Aangezien dit een vorm van verkeers agressie is komt dit voor de politie rechter. Zal deze ook van oordeel zijn dat het 2de accident niet mijn fout is.
Niet druk over maken
Dit is gewoon opzettelijke uitlokking van een ongeval ...

Hard remmen zonder aanleiding daartoe is een overtreding
Verkeersagressie
Kwaadwillig belemmeren vh verkeer
Vluchtmisdrijf na 2de aanrijding

Is al een leuk lijstje ...


Je enige fout -en dan bedoel ik eigenlijk inschattingsfout- is er te blijven achter rijden, zeker nadat die na de 1e aanrijding weer onnozel begint te doen.
Je had je ergens aan de kant kunnen zetten, afslaan ofzo.

Laten rijden als je ooit nog zoiets voor hebt, en pas tijdje nadien zelf verder rijden.


De persoon die de politie belde, is die als getuige geregistreerd, verhoord ?
Heb je er een adres van (of de politie) ?
Kan handig zijn, maar wslk niet eens nodig met dashcambeelden.

Reclame

Jimy91
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 aug 2019 18:08

Getuige heeft inderdaad ook verklaring afgelegd aan politie. Vandaag met de verzekering gesproken en zegden ook wat jullie zeggen kwaadwillig uitlokken.
https://t.me/pump_upp

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”