Geflist werken E17

guy263202
Topic Starter
Berichten: 163

Geflist werken E17

#1 , 25 aug 2019 08:25

Gisteren reed ik richting Gent E17 en ben zichtbaar geflist door de supercamera op het begin van de werken.
Ik reed rond de 80 km/u waar 50 km/h toegelaten zou zijn want bij nazicht van de dashcam-beelden staan er
inderdaad vooreerst borden van 50km/u maar vlak daarna is er de afslag richting R4 en daar stond een bord 90km/u.
Pas daarna werd ik geflist. Ik reed op het middenvak en week al uit naar de rechterrijstrook E17 om nadien
de afslagstrook te nemen maar ben dus geflist door de camera alvorens ik de afslagstrook nam.
Wat mij betreft moest dat bord van de afslagstrook 90km/u ook vervangen worden door één van 50km/u
want verderop op de afslagstrook is dat bord 50km/u wél aangebracht.

Zou de rechter oren hebben voor mijn videobeelden? De rechter zal misschien zeggen => maar je reeds nog niet op
de afslagstrook en dat is dus 50km/u, daar waar ik nog veel tijd had NA de supercamera om de afslagstrook te nemen.

Graag jullie advies; bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
guy263202
Topic Starter
Berichten: 163

#2 , 25 aug 2019 09:27

Bij nazicht van de borden die 50km/u aanduiden blijken die ook maar 70cm diameter te hebben ipv 90cm...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 25 aug 2019 11:08

De opgelegde grootte van verkeersborden staat niet in de wegcode, maar in een ander uitvoeringsbesluit (MB 11/10/1976)
Dat betekent dat dit gegeven niet bruikbaar is als de borden voldoende zichtbaar zijn (conform Artikel 5).


Kan je de beelden online zetten ?
Kwestie van te zien waar de borden precies staan, of dat klopt, en waar je geflitst bent.

Als je de link niet publiek wil zetten, stuur 'm door in een persoonlijk bericht.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 05 sep 2019 22:19

Ze hebben 2 jaar de tijd, al is de kans inderdaad klein...

Timmmmaaahh
Berichten: 3

#5 , 12 sep 2019 12:30

Mijn vrouw is ook bij de gelukkigen van Destelbergen! Ze kwam vandaag netjes in de brievenbus gedropt. :D
Het is daarmee haar eerste snelheidsovertreding (applausje)!

Ze had eigenlijk niet veel keus gezien ze gewoon met 'the flow' meereed; sneller vertragen was gewoon gevaarlijk. Vandaar dat er dan ook 10.000 geflitst werden op korte tijd. Heb je in dat geval, gezien het over zoveel bestuurders gaat, geen recht om te zeggen dat de verkeerssituatie niet redelijk was? Ging echt heel snel van 70 naar 50 en dan meteen die flitspaal... Nee?... Klein kansje?... =)

Ik ben ook wel benieuwd naar de beelden.

LeenW
Berichten: 12824

#6 , 12 sep 2019 12:36

Mijn vrouw is ook bij de gelukkigen van Destelbergen! Ze kwam vandaag netjes in de brievenbus gedropt. :D
Het is daarmee haar eerste snelheidsovertreding (applausje)!

Ze had eigenlijk niet veel keus gezien ze gewoon met 'the flow' meereed; sneller vertragen was gewoon gevaarlijk. Vandaar dat er dan ook 10.000 geflitst werden op korte tijd. Heb je in dat geval, gezien het over zoveel bestuurders gaat, geen recht om te zeggen dat de verkeerssituatie niet redelijk was? Ging echt heel snel van 70 naar 50 en dan meteen die flitspaal... Nee?... Klein kansje?... =)

Ik ben ook wel benieuwd naar de beelden.
Je hebt het recht dat de zeggen, maar ik betwijfel dat de rechter onder de indruk gaat zijn.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#7 , 12 sep 2019 18:09

Mijn vrouw is ook bij de gelukkigen van Destelbergen! Ze kwam vandaag netjes in de brievenbus gedropt. :D
Het is daarmee haar eerste snelheidsovertreding (applausje)!

Ze had eigenlijk niet veel keus gezien ze gewoon met 'the flow' meereed; sneller vertragen was gewoon gevaarlijk. Vandaar dat er dan ook 10.000 geflitst werden op korte tijd. Heb je in dat geval, gezien het over zoveel bestuurders gaat, geen recht om te zeggen dat de verkeerssituatie niet redelijk was? Ging echt heel snel van 70 naar 50 en dan meteen die flitspaal... Nee?... Klein kansje?... =)

Ik ben ook wel benieuwd naar de beelden.
ge zou kunnen argumenteren dat zij haar snelheid en rijgedrag aanpaste naar de omstandigheden op de weg

trager rijden zou een groter risico inhouden voor een aanrijding gelet op het gedrag en snelheid van de andere weggebruikers voor en achter haar

maar dat is natuurlijk ook geen garantie

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 13 sep 2019 12:34

Ik ben ook wel benieuwd naar de beelden.
Ik heb de beelden van de vraagsteller gezien, en ik zou er niet mee naar de rechtbank trekken ...

guy263202
Topic Starter
Berichten: 163

#9 , 15 sep 2019 22:42

We zijn intussen 3 weken verder en heb nog geen voorstel tot minnelijke schikking gekregen... maar er is nog tijd lees ik.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 16 sep 2019 12:51

We zijn intussen 3 weken verder en heb nog geen voorstel tot minnelijke schikking gekregen... maar er is nog tijd lees ik.
Is een digitale paal, dus geen "rolletjes" te ontwikkelen.
Mogelijk , en hopelijk voor jou, heeft de verwerking vertraging door het enorme succes .

Hoe langer het duurt, hoe slechter nieuws dat eigenlijk is ...
Flitspaal bij wegenwerken resulteert wel eens vaker in een thema-zitting bij de politierechtbank nadien.

guy263202
Topic Starter
Berichten: 163

#11 , 17 sep 2019 10:59

Ik vind het toch niet normaal dat het meer dan 3 weken duurt om iets te laten weten. Normaal komt er toch eerst een formulier met de vraag wie de bestuurder van het voertuig was op dat moment. Hoe kunt ge u nog goed uw belangen verdedigen voor een rechter als de omstandigheden al weken gepasseerd zijn?

LeenW
Berichten: 12824

#12 , 17 sep 2019 11:19

U weet dat u geflitst bent, dan kunt u toch al aan uw voorbereiding beginnen?

Franciscus
Berichten: 38592

#13 , 17 sep 2019 14:01

Alleen de bijzondere bewijswaarde verdwijnt van een vaststelling door politieambtenaar maar is dan weer niet van toepassing bij een foto.
Gezien straf voorzien op misdrijf is dit een wanbedrijf en geen overtreding dus heeft OM langere vervolgingstijd..

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#14 , 17 sep 2019 14:14

Ze zijn nog niet volledig uit vakantiemodus denk ik.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#15 , 17 sep 2019 15:44

T.S. ik heb uw topics eens diagonaal doorgenomen. U bent blijkbaar een beroepsprocedeerder.....
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”