Verkeers boete

Rickvc
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Verkeers boete

#1 , 12 jul 2019 10:38

Beste, ik ben eind juni geflitst in zone 70. 95€moete betalen. Deze ochtend wil ik mijn oprit oprijden maar ik moest wachten op andere wagens en fietsen dus ik klikte men gordel los, toen ik dat deed, deed de wagen achter mij met zen claxon en deed gij teken van gordel, maar toen ik ik verder, mijn oprit op rijden, ik zag dat hij aan het schrijven was, maar toen ik de oprit op reed moest hij uiteraard ook verder. Stel dat ik hier een boete voor krijg, wat kan ik verwachten? Ik heb men rijbewijs vannaf 21-12-2017. En behalve die flits boeten heb ik nooit iets anders voorgehad.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rundsted
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jul 2019 18:36

U hebt schrik dat de man achter jou de verbalisant was?
Hij zou minstens moeten uitstappen om zich te identificeren en om jou aan te spreken.

Issued
Berichten: 1227

#3 , 12 jul 2019 18:44

U hebt schrik dat de man achter jou de verbalisant was?
Hij zou minstens moeten uitstappen om zich te identificeren en om jou aan te spreken.
De politie moet niet uitstappen. Zo mogen perfect "in de vlucht" verbaliseren. Het is voor hen aangewezen de bestuurder te identificeren. Echter indien ze op weg zijn naar een andere opdracht of bv buiten dienst zijn, mogen ze verbaliseren zonder interceptie.

Reclame

Rickvc
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jul 2019 19:07

Hij leek iets op te schrijve, op dat moment kon ik verder de oprit op rijde en kon hij dus ook verder, hij keek nog eens naar mij en reed verder, ik weet dus niet of dit gevolgen gaat hebben...

Blaatpraat
Berichten: 3793

#5 , 13 jul 2019 09:56

Moest het inderdaad een verbalisant zijn, en die gaat hiermee verder, is dit het volgende:

Overtreding 2e graad.
OI van 116 euro, MS van 160 euro, of boete van 160 tot 2000 euro (met facultatief verval van recht tot sturen).

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”