Voorlopig rijbewijs

Batuhan
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Re: Voorlopig rijbewijs

#16 , 23 jun 2019 16:17

Inazuma ja dus die zienda ook mn verhaal staat boven ( toen ik werd opgepakt had ik mn voorlopig rijbewijs 18 model ik had 20 uren les gevolgt dus ) maar ondertussen heb ik men rijbewijs al mijn vraag was wat er zal gebeuren volgens jullie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Batuhan
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#17 , 23 jun 2019 16:19

Heb somigge personen gesproken die ook dezelfde situatie hadden ze hadden gewoon boete kregen

Tybo
Berichten: 145

#18 , 23 jun 2019 20:02

Toch even verduidelijken ;

Het niet naleven van de scholingsvoorwaarden, eigen aan een voorlopig rijbewijs, kunnen ook het voorwerp uitmaken van een minnelijke schikking, voorgesteld door het Politieparket.
Dus, het is niet altijd zo dat de zaak d'office voor de Rechtbank komt.
Hangt allemaal af van het soort overtreding(en) dat werd begaan en over een eventueel al antecedenten zijn.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#19 , 26 jun 2019 23:18

Heb somigge personen gesproken die ook dezelfde situatie hadden ze hadden gewoon boete kregen
Natuurlijk, dat is wettelijk de enige mogelijke straf, zoals al gezegd.


Het kàn dat er een minnelijke schikking vanwege het parket volgt zoals Tybo stelt.
Da's zo'n beetje de goedkopere versie van een geldboete die door de rechter wordt opgelegd.
Maar die zou je waarschijnlijk na 2/3 maanden al hebben .
Als ze komt zou ik dat betalen ...

Je combineert 2 inbreuken op de scholingsvoorwaarden
- te laat
- passagiers

Dat maakt de kans op een minnelijke schikking weer kleiner ...

Batuhan
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#20 , 27 jun 2019 12:59

Inazuma , als die komt ga ik die zeker betalen heb geen andere keuze , nu ik mijn hele rijbewijs heb Wil ik die echt nie kwijt geraken..

Didymus
Berichten: 2061

#21 , 27 jun 2019 17:30

Rijverbod is wettelijk gewoon niet voorzien, zoals Inazuma ondertussen meermaals heeft aangehaald. U hoeft dus niet voor uw rijbewijs te vrezen; de politierechter mag dit niet eens als straf uitspreken.
"sowieso" schrijf je zo.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#22 , 27 jun 2019 21:04

Ik heb in het verleden al wat parlementsleden die zich met verkeer bezig houden, gevraagd daar een verval mogelijk voor te maken, bvb door het overtreden vd scholingsvoorwaarden als rijden zonder rijbewijs te beschouwen

Zal nog eens wat nudgen in die richting ...


Hopelijk kunnen mensen als Batuhan in de toekomst dan pittiger gestraft worden
Je krijgt juridisch advies conform de wetgeving naar best vermogen
Betekent niet dat je ook maar een greintje sympathie krijgt ... :mrgreen:

Batuhan
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#23 , 03 aug 2019 15:26

Hallo, heb een dagvaarding gekregen ik moet dus verschijnen aande politierechtbank in limburg Beringen op 14 november , ik had een pv gekregen dus 2/3maanden geleden voor het inbreuk van rijden met voorlopig rijbewijs (20uren had ik gevolgt ik mocht dus alleen rijden) dusja ikwas met 2 vrienden samen had de politie ons gezien heeftdie een pv gedaan de dag vandaag dus heb k brief inde brievenbus gekregen wat riskeer volgens jullie Heb ondertussen al mijn rijbewijs al1,5 maand

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#24 , 03 aug 2019 15:42

Juridisch forum, gelieve de topics samen te voegen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#25 , 04 aug 2019 08:56

ik moet dus verschijnen aande politierechtbank in limburg Beringen op 14 november , ik had een pv gekregen dus 2/3maanden geleden voor het inbreuk van rijden met voorlopig rijbewijs
De mogelijke straf staat al eerder in dit topic

Gaat je enkel geld -en vermelding op strafblad- kosten ...

Voor je rijbewijs verandert er niets.

Batuhan
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#26 , 04 aug 2019 14:23

Aah,ja ikstressme daarover nog wat maarja toch bedankt 👍

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”