Inschrijving wagen

michieldeboey
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Inschrijving wagen

#1 , 21 jun 2019 06:19

Beste,

Ik heb momenteel een wagen die bij ons in de garage staat. Deze moet gekeurd worden en ga ik laten doen door een persoon met Z platen.
Hierna schrijf ik de wagen officieel in op mijn naam. Echter door gebrek aan tijd gaat deze wagen nog een maand in de garage blijven staan voor aleer deze verkocht kan worden. Is het mogelijk deze wagen te laten inschrijven bij DIV zonder de wagen te verzekeren? Hij komt in ieder geval niet op de baan.

Dank in voorbaat voor de antwoorden.


M De Boey

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 21 jun 2019 07:44

Als u de wagen gaat verkopen, waarom dan nog inschrijven?

Sirkii
Berichten: 5414

#3 , 21 jun 2019 09:45

De wagen keuren (gewone keuring) is zinloos en overbodig als je de wagen gaat verkooen. Verkoop de wagen eerst en als een particulier hem gekocht heeft dan laat je (met Z plaat) de specifieke keuring voor verkoop uitvoeren. Handelaars kopen normaliter ongekeurd.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6858

#4 , 21 jun 2019 11:10

Blijft natuurlijk het probleem van het verkopen zelf : hoe ga je zonder nummerplaat een proefrit organiseren?

bisbro
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 jun 2019 12:44

Blijft natuurlijk het probleem van het verkopen zelf : hoe ga je zonder nummerplaat een proefrit organiseren?
Met een onverzekerde wagen kan je toch ook geen proefrit organiseren?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 21 jun 2019 22:07

Is het mogelijk deze wagen te laten inschrijven bij DIV zonder de wagen te verzekeren?
Neen
Bewijs verzekering is vereist voor inschrijving.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”