Sticker op een juist geparkeerde wagen

Tibo.Tieu
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Sticker op een juist geparkeerde wagen

#1 , 18 jun 2019 21:33

Tijdens de examenperiode ga ik graag in de bib studeren maar in de buurt van de bib is er helaas geen gratis parking. Er is één gratis parking, en dat is die van een school waar duidelijk 'Privé' staat en waar ze ook controleren op fout geparkeerde wagens. Het doodlopend straatje verderop staat echter een verkeersbord 'einde parkeerverbod'. Ik heb eens goed rond gekeken en volgens mij stond ik daar volledig legaal. Ik zette mijn wagen aan de kant van de weg op het gras zodat ik niemand zou storen. Na een dag studeren kwam ik terug aan mijn auto waar meerdere stickers 'hinderend parkeren' opstonden. Ze waren door die school geplaatst, maar heel moeilijk af te krijgen. Ik moest dus met beperkt zicht terug rijden. Mijn vraag is, mogen zij zomaar stickers op mijn auto plaatsen die tot weken erna nog zichtbaar zijn omdat ik ze er niet af krijg? Ik stond legaal geparkeerd, niemand in de weg en NIET op hun domein.
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 18 jun 2019 22:16

Legaal of niet legaal geparkeerd, dit is vandalisme.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 18 jun 2019 22:22

dit is hier al eens gepasseerd zo een vraag

en zoals leenw zegt, dat is vandalisme en het in gevaar brengen van de bestuurder en andere weggebruikers, zeker als de sticker hinderlijk in het zicht hangt

de politie en parkeerwachters hebben hier in st-niklaas ook zo handje van weg om een sticker in uw gezichtsveld te kleven als ze menen dat ge in overtreding staat

als ik de wijkagent er over aanspreek moeten ze dat blijkbaar van hogerop

zal duren tot er zo eens een ongeluk gebeurt met zware gevolgen

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 18 jun 2019 22:25

Anderzijds is het ook zo dat je je pas terug in het verkeer moogt begeven als je voldoende zicht hebt. Dus eerst ruit zuiver maken vooraleer je vertrekt. Er zijn spuitbussen in de handel die het verwijderen van stickers vergemakkelijken. Je kan uiteraard ook altijd klacht tegen onbekenden neerleggen.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 19 jun 2019 11:00

Waar stond je ?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”