Minnelijke schikking

Stommerik
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Minnelijke schikking

#1 , 18 jun 2019 14:35

Beste ik moet voorkomen na alcoholintoxicatie. Ik heb txee jaar trg bij een controle een minnemijke schikking van 400 euro gekregen. Maar hier staat noets van gemeld op het pv of in het dossiervan deze keer. Gaat de procureur dit alsnog bovenhalen op de zitting of als het niet in het pv staat niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Stommerik
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jun 2019 15:04

Heb ondertussenop eigen iniatief wel iets aan mijn probleem gedaan

Mikmakx
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jun 2019 20:12

Hoeveel heb je nu geblazen?

Is het feit dat je nu moet voorkomen al geen gevolg van het feit dat er 2 jaar geleden ook al alcoholintoxicatie werd vastgesteld? Of zit je nu boven 0,65 mg/l?

Ik weet er niet zoveel van, maar ik denk dat de strafmaat door het feit dat dit gaat om recidive wel zwaarder zal zijn.

Reclame

Stommerik
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 jun 2019 20:17

Nee zat nu boven de 0,65. Gaat niet om recidive aangezien ik nooit door vonnis ben veroordeeld

Mikmakx
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 jun 2019 20:34

Uit eerdere berichten op dit forum leid ik wel af dat ze hier weet van hebben en dat dit invloed heeft op de huidige veroordeling, maar dat kunnen anderen hier ongetwijfeld beter toelichten.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 18 jun 2019 21:56

Nee zat nu boven de 0,65. Gaat niet om recidive aangezien ik nooit door vonnis ben veroordeeld
Idd geen recidive
Daarvoor is voorgaande veroordeling nodig.

Maar de oude minnelijke schikking kan wel eens opnieuw bovenkomen ...

Dagvaarding is uiteraard zuiver op basis van de huidige feiten, ongeveer 1,5‰ of 3 x de toegestane limiet is daarvoor ruim voldoende, daar heeft die eerdere schikking niets meer mee te maken.

Heb ondertussenop eigen iniatief wel iets aan mijn probleem gedaan
Toon het aan voor de rechtbank.

Stommerik
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 jun 2019 22:02

Heb die papieren al in orde gemaakt. Maar bedoel op de zitting gaan ze toch niet opeens dat bovenhalen? Dat zou dan toch al in het strafdossier te zien zijn of niet?

Mathieu Rutten

#8 , 18 jun 2019 22:10

Los van de procedureslag die je hier wil voeren, raad ik toch wel aan om eens serieus vragen te stellen over je drankmisbruik en rijden met een voertuig. Recidive of niet, het is niet de eerste keer dat je een te hoog pro mille gehalte hebt. Ik denk dat de rechter terecht zal rekening houden met vorige intoxicaties. En hoeveel keren reeds je geïntoxiceerd met een voertuig dat je niet gesnapt werd? Dus hoog tijd om er wat aan te doen of bestel een taxi of vraag een vriend om je naar huis te voeren.

Stommerik
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 jun 2019 22:17

Ik meld toch dat ik op eigen iniatief het probleem al aangepakt heb.Ben naar de AA gegaan. Heb mijn lesje heus wel geleerd. Ik besef maar al te goed dat ik fout bezig was. Daarom ook bepaalde personen uit mijn vriendengroep gebannen en gestopt met voetballen (cafevoetbal).

Mathieu Rutten

#10 , 18 jun 2019 22:39

Wanneer werd de intoxicatie vastgesteld? Hoe lang is dit geleden?

Stommerik
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#11 , 18 jun 2019 23:18

Reeds 5 maanden. Direct gestoptmet drinken, niet meer begonnen, hulp gezocht

Franciscus
Berichten: 38602

#12 , 19 jun 2019 00:32

Nodige schriftelijke bewijzen van AA- huisarts - psycholoog of psychiater enz...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”