Alles zit in de titel en dit is mijn interpretatie.
Het is een david tegen een doofstomme goliath verhaal.
Ik koop (als particulier) een buitenlandse (Duitse) motorfiets en doorloop alle procedures vlekkeloos.
Maar op het allerlaatste van de rit gaat het fout.
Om mijn kentekenbewijs deel 1 en 2 te verkrijgen moet ik alle ervoor verkregen documenten opsturen. (ik bespaar u de papiermolen dat je moet doorlopen, maar dat is goed gegaan en niet relevant in dit verhaal)
Ik verstuur dit aangetekend en neem ervoor nog foto's. Slim hé
Ik krijg mijn kentekenbewijs deel 1 en 2 in de bus, maar mijn verstuurde homologatie-attest komt niet terug.
Dit attest hoort ook thuis als boorddocument als het een ingevoerd voertuig is.
(Je moet dit mee opsturen om het kentekenbewijs te verkrijgen. In 2018, voor een ander voertuig, verliep dit vlekkeloos en kreeg ik het homologatieattest enkele dagen later gewoon terug in de brievenbus.)
Het komt niet terug. Ok we bellen even => :
-Onmogelijk om een persoon aan de lijn te krijgen bij de DIV tussen 1 juni en 15 juni... je mag nog zoveel combinaties in hun systeem uitdenken (druk 1, druk 6 , druk 2, .....muziek tot Sint Juttemis.
-We sturen een mail. Geen reactie
-We sturen een mail naar de ombudsdienst DIV (ook klachten). Een vriendelijk mailtje terug dat ze het eens geen navragen, ik hoor niets meer...
Na 2 weken vraag ik of er nieuws is en krijg ik volgend antwoord :
"Ik kan daar geen richttermijn op kleven. In principe hoor ik binnen de twee weken iets, soms kan het wat langer duren."
We zijn al 4 weken verder intussen, dus die piste droogt op.
- Ik bel naar mijn verzekeringskantoor. En die beginnen te jammeren dat elk "specialleke" ook een drama is, want ze geraken ook niet binnen.
Ik had gehoopt dat ze een rechtstreekse lijn hadden als makelaar, maar neen dus.
-Ik maak een afspraak bij een DIV satteliet kantoor te Kontich (bij div brussel lukt het mij niet om een afspraak te maken) en zie voor het eerst een werknemer van de div van vlees en bloed. Ik begon al te vermoeden dat de div een spookbedrijf was met een brievenbus in Panama.
Na 35 minuten heeft de dame wat rondgebeld vanuit Kontich naar Brussel en de conclusie is dat ze het hebben opgestuurd en als ik het niet gekregen heb, dat dan de Post het heeft kwijtgespeelt.
Tactisch een goede zet. Geen gezichtsverlies en ze moeten niet meer verder zoeken....maar ik heb nog altijd mijn origineel document niet. Enkel een foto.
Nu kan ik voor 75€ een nieuw document aanvragen.
Uiteraard komt de div hier financieel niet tussen, want de Post heeft het kwijtgespeeld volgens hen....
Wat doe ik ?
Stop ik met vechten tegen zo'n log apparaat en buig mijn hoofd en betaal (opnieuw) 75€ voor een origineel homologatieattest...
Of heeft u nog een ander idee?