DIV verliest een document

oldskoolgsxr
Topic Starter
Berichten: 88
Juridisch actief: Nee

Re: DIV verliest een document

#16 , 25 jun 2019 19:31

Mijn antwoord naar de ombudsdienst (zal het nog iets uithalen?) :



Dank voor uw antwoord , tijd en verduidelijkingen.
Maar het DIV maakt hier een fout.
Door mij het verwijt te geven dat ik in geen geval het origineel mag afgeven vraag ik waar dit klaar en duidelijk staat voor inschrijving buitenlandse motorfietsen?

DIV heeft een speciaal pdf. document gemaakt voor de gebruikers voor het inschrijven van buitenlandse motorfietsen op hun website. (het gaat hier over een motorfiets kawasaki uit Duitsland)
U heeft het 4 blz tellend document in bijlage, maar ik kopieer de belangrijke strofe :

=>
a) Documenten die met het oog op de validering moeten worden ingediend:

- een kopie van het douanedocument (vignet 705)
-een (volledige) kopie van het in het buitenland afgegeven nationaal certificaat van overeenstemming;

Evenwel kunnen
- een kentekenbewijs met een inschrijvingsnummer op grond van een typegoedkeuring
- een kentekenbewijs met een inschrijvingsnummer op grond van een goedkeuring als alleenstaand geval
- een homologatieattest als alleenstaand geval



laatste puntje...homologatieattest.
Leest u hier duidelijk en zonder enige mogelijkheid voor verwarring, dat het homologatiedocument een kopie moest zijn????
3 van de 5 opgesomde punten moeten geen kopie zijn. Het wordt niet als dusdanig beschreven.

En zelfs dan, mag ik toch verwachten dat de div omzichtig omspringt met de betaalde officiële documenten betaald door de burger.


Ik ga nu een nieuw homologatieattest aanvragen, maar de aangerekende kosten ga ik via dit document toch minstens proberen op de div te verhalen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”