Beslissing herstelonderzoek

D1990
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Beslissing herstelonderzoek

#1 , 13 jun 2019 21:12

Beste,

2 jaar terug ben ik geintoxiceerd tegengehouden bij een alcoholcontrole, ik blies positief (0.68) . Desondanks dit mijn eerste overtreding was zwaar gestraft geweest wegens jonge bestuurder. (€2000 + 2 maand rijverbod+ alle examens opnieuw + psycho en medische testen). Terecht.

Alles opnieuw afgelegd en geslaagd, bij de psychologische testen echter een voorlopig rijbewijs gekregen voor 6 maanden (hier hingen geen voorwaarden aan vooraf). Ik ging natuurlijk akkoord want eigen schuld dikke bult.

Vorige maand opnieuw psychologisch laten doen met de gedachte mijn vast rijbewijs terug te krijgen, er werd urine en bloed staal gevraagd (bij eerste onderzoek niet). Urine was negatief maar uit bloed blijkt dat CDT waarden te hoog liggen. Ik zei de psycholoog dat ik met het mooie weer van de afgelopen weken wat meer had gedronken dan normaal. Conclusie is nu 6 maand rij ongeschikt (staat nog niet op papier). Ik versta het standpunt van de heer maar ik ben zeker geen alcoholieker, noch vind ik de straf in de verste verte in verhouding met een fout van 2 jaar geleden waarvoor ik al gestraft ben geweest.

Voor 1e maal intoxicatie achter stuur zal ik dus in totaal een rijverbod van ondertussen 8-9 maanden hebben los van alle geldkosten.

Is dit een verloren zaak, kan ik iets van actie ondernemen (ik versta dat de wet hier geen beroep voorziet)?
Beslissing staat naar mijn weten nog niet op papier, kan ik bv. een nieuw herstelonderzoek aanvragen wanneer mijn waarden terug normaal zijn?

Alvast bedankt en aan de jonge bestuurders laat het een les wezen.
Mvg
D

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 jun 2019 09:31


Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”