Gestolen motor

Wilby
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gestolen motor

#1 , 23 mei 2019 09:59

Hallo,

Ik heb een aantal maanden geleden een motor gekocht in onderdelen met een inschrijvingsbewijs ( roze kaart) erbij. Ik heb de inschrijving laten controleren via mijn verzekering en voertuig bleek uitgeschreven te zijn in 2015. Voor mijn makelaar leek dit ok. Ik het de motor gerestaureerd en helemaal terug opgebouwd, toen hij klaar was verzekering aangevraagd en roze formulier en inschrijvingsbewijs opgestuurd naar DIV. 2 weken later kreeg ik een brief met de melding " voertuig staat geseind als gestolen ". Ik ben naar de Politie gegaan om dit aan te geven, er werd PV opgesteld. De agent melde mij na contact met de procureur dat het voertuig niet in beslag zou genomen worden omdat ik ter goede trouw handelde, ik heb een aankoopfactuur met de gegevens van de verkoper enz..
Het enige dat ik nu na 2 maand heb is het PV nr en verder niets. Ik begrijp dat het parket andere prioriteiten heeft en mijn dossier waarschijnlijk onderaan een dikke stapel zal liggen maar de graag is wat kan ik doen? Wat ik nodig heb is een document om de motor vrij te geven zodat ik hem kan inschrijven, waar kan ik daarvoor terecht? Kan ik contact opnemen met het parket daarvoor? Welke stappen onderneem ik het best zodat het wat vooruit gaat?

Mvg, Wilby.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 23 mei 2019 10:50

Normaal zou uw voertuig reeds ontseind moeten zijn. U zou dit reeds moeten kunnen inschrijven.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”