Brommercontrole, onwettig in beslag?

Xcessive
Topic Starter
Berichten: 13

Brommercontrole, onwettig in beslag?

#1 , 14 jun 2008 17:40

Deze middag reed ik langs een vriend zijn huis en zag vrienden buiten staan dus stopte. Wat ik niet wist was dat er politie in burger stond voor papieren controle van een vriend die er stond met zijn brommer. Ik moest toen ook mijn papieren laten zien.

Daarna zeiden ze dat ze een combi hadden gebeld voor snelheidscontrole. Brommer op de rollen 47km/u. Maar ik heb een begrenzer (cdi met toerental begrenzer, origineel onderdeel yamaha dus niet met een knopje of plugje ofzo zelf gemaakt met condensator). Die agent hoorde natuurlijk dat die begrensd was dus die begint te zoeken.

Uiteindelijk trekt hij een kabeltje van de batterij naar de cdi uit die bedoeld is om te begrenzen op toerental. Terug op de rollen 66 km/u. Brommer wordt in beslag genomen.

Ik ben 2 keer langs de politie gegaan om mijn brommer op de rollen te zetten om mijn snelheid te controleren. Ik heb ook gezegd dat ik een begrensde cdi had en alles was in orde. Vandaag trekken ze dus gewoon dat kabeltje uit.

Het is een origineel onderdeel van yamaha, ik ben bij een brommerwinkel zelfs het partnumber gaan vragen om dit aan te tonen. Het is de bedoeling dat het kabeltje aan de batterij wordt aangesloten. Er zit dus ook geen knopje of iets anders tussen.

Hebben zij het recht om dit te doen?

Dit is de 2de keer dat de brommer in beslag wordt genomen. Dus ik ben hem dan definitief kwijt wat ik totaal niet wil. Ik dacht zelf dat ik in orde was omdat zowel de brommerwinkel als de politie mij vertelde dat er niets illigaals was.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding