33km/u te snel in zone 50 met voorgaande veroordeling

Azerty1
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

33km/u te snel in zone 50 met voorgaande veroordeling

#1 , 08 mei 2019 16:28

Ik zal maar met de deur in huis vallen.

Ik ben op 06/04 geflitst geweest aan een snelheid van 83km/u(gecorrigeerd, zone 50) en ben in februari 2019 veroordeeld geweest voor een vluchtmisdrijf(raken van een geparkeerde wagen en wegrijden). De straffen hiervoor bedroegen 1200 euro(gerechtskosten, slachtofferfonds etc) en nog 4 x 200 euro die (nog) niet effectief was, en 15 dagen rijverbod. De feiten vonden plaats in oktober 2017.

Ik accepteer natuurlijk de volle verantwoordelijkheid voor mijn acties en zal in de toekomst uiteraard geen bewuste overtredingen meer begaan. Nu is mijn vraag welke straf bij deze nieuwste overtreding zal uitgesproken worden met betrekking tot de vorige uitspraak. Als leek heb ik geen idee in hoeverre deze invloed hebben op elkaar.

Groeten en bedankt voor de hulp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 08 mei 2019 21:02

Belangrijke nuance:
Was dit buiten bebouwde kom, met een zone 50, of was dit binnen bebouwde kom?

In geval van het laatste zal het sowieso rechtbank worden.
In geval van rechtbank:
Boete tussen de 80 en de 4000 euro (+ slachtofferfonds en dergelijke).
Verval tussen de 8 dagen en 5 jaar.
Rechter zal inderdaad rekening houden met het feit dat u nog maar veroordeeld was, en zal de voorwaardelijke straf (van 4x 200) effectief maken, bovenop hetgeen dat u zal krijgen hiervoor.
U zult dus sowieso niet de minimumstraf krijgen.

Als het geen rechtbank wordt (enkel maar mogelijk indien buiten bebouwde kom, en zelfs dan nog is het geen verplichting dat de politie en het parket je toch niet direct gaan vervolgen), dan bedraagt de onmiddellijke inning 191 euro.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”