geel onderbroken lijn mogelijk eigenhandig gezet

snoeck
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

geel onderbroken lijn mogelijk eigenhandig gezet

#1 , 23 apr 2019 10:35

Goeiedag,

Ik heb een boete gekregen om voor het magazijn van mijn werk te staan waar geel onderbroken lijnen aanwezig zijn.
Na een toeval ben ik van de rechstreekse buren van het pand te weten gekomen dat de vorige huurder van het pand die eigenhandig heeft aangebracht.
Na een gesprek met het gemeentehuis blijkt dat ze dat niet kunnen nazien en dat onderzocht moet worden.
Enig idee of het allemaal zin heeft dit met bezwaarschriften op gang te zetten of het beter is om de boete gewoon te betalen.
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 23 apr 2019 11:19

Het Hof van Cassatie heeft al lang geleden geoordeeld dat het niet uitmaakt wie de verkeerstekens aangebracht heeft.
Als ze conform de vereisten in de wegcode zijn, en duidelijk zichtbaar zijn (Art 5), moeten de weggebruikers ze ook opvolgen.
Zelfs geldige verkeerstekens die achteraf illegaal aangebracht blijken te zijn :!:

Een voorbeeld:
https://www.das.be/C12575670042A839/_/2 ... enDocument

Het daarin aangehaalde arrest is overigens niet het eerste met die strekking ...

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 23 apr 2019 11:21

Of die er gezet is door de overheid of een flauwe plezante maakt niet uit. Het dient nageleefd te worden. Klacht indienen kan uiteraard, maar betaal eerst om onnodige kosten te vermijden.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

snoeck
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 apr 2019 16:11

ok bedankt voor jullie reactie,
waar een pot gele verf allemaal niet goed voor kan zijn...:-)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”