Bord en verdrikvingsvlak voor garagepoort

Garageman
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bord en verdrikvingsvlak voor garagepoort

#1 , 09 apr 2019 20:05

Hallo daar!

We zitten met een verdrijvingsvlak en een "verboden te parkeren"-bord voor onze garagepoort. Echter komt het bord pas NA gearceerde ruimte voor de garagepoort. Ik heb me laten vertellen dat het bord primeert op de gearceerde lijnen en ik dus voor mijn garagepoort kan parkeren.

Is dat zo?

Foto ter illustratie

Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 09 apr 2019 20:44

We zitten met een verdrijvingsvlak en een "verboden te parkeren"-bord voor onze garagepoort.
Dat is een serieus probleem 8_)

U mag niet voor uw garage parkeren of stil staan, en u mag er niet in- of uitrijden ...

https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... /263-art77

77.4. Verkeersgeleiders en verdrijvingsvlakken mogen op de grond worden aangebracht door witte evenwijdige schuine strepen.

De bestuurders mogen niet rijden, stilstaan of parkeren op deze markeringen.


Echter komt het bord pas NA gearceerde ruimte voor de garagepoort. Ik heb me laten vertellen dat het bord primeert op de gearceerde lijnen en ik dus voor mijn garagepoort kan parkeren.
Is dat zo?
Neen.
Beide zijn verkeerstekens
Er is geen rangorde tussen verkeerstekens
(op wat uitzonderingen ivm verkeerslichten en voorrangsborden na)

Overigens gaat het parkeerverbod in voorbij uw garagepoort.


U mag niet parkeren, rijden of stilstaan op een verdrijvingsvlak.


Vraag de wegbeheerder om het verdrijvingsvlak te verwijderen, omdat het u wettelijk gezien belet gebruik te maken van uw garage.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”