Verhoor en regularisatie keuring (deel 3)

Gebruiker33
Topic Starter
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

Verhoor en regularisatie keuring (deel 3)

#1 , 09 apr 2019 12:52

Vandaag naar de rechtbank geweest...zonder raadsman, maar met alle informatie en raad van jullie.
Aan ieder van jullie, van harte bedankt. Maar vooral @Inazuma en @mava105.

Ik veronderstel dat het voor de meesten op dit forum geweten is hoe het verloopt op een rechtbank, maar nu bleek dat het niet enkel in mijn verhoor en de dagvaarding verkeerd is gelopen.

- De procureur, zoals in de dagvaarding vermeld, zei dat aan de hand van een eerdere overtreding werd vastgesteld op xx september dat de wagen niet meer was gekeurd.
-De Rechter vroeg me of ik op de hoogte was van deze overtreding.

-Ik meld de Rechter dat ik op xx september niet op de plaats bevond van de vastgestelde feiten.
-De procureur verduidelijkt dat aan de hand van een 'eerdere overtreding' de vaststellingen werden gedaan. Maar bij nazicht in haar dossier kan ze geen datum voorleggen.
-Waarop de Rechter mij zegt, " Je hebt in uw verhoor toch verklaart de chauffeur te zijn op xx juni?"

-Opnieuw verduidelijk ik hem dat ik dit niet heb verklaart. Wel dat ik op xxseptember niet de chauffeur was.
-De rechter leest een verhoor voor...

-Ik begreep niet waar dit verhoor vandaan kwam. Ik kon in mijn verhoren niet terug vinden wat de Rechter aan het voorlezen was. Tot ik hem vraag wanneer ik deze verklaring zou hebben afgelegd...

-Het was niet mijn verhoor. Ik weet zelfs niet wie die persoon was.

-De uitdrukking op het gezicht van de rechter sprak boekdelen als hij de procureur aankeek.

Ik begrijp eigenlijk niet hoe een verhoor dat niet aan mij toebehoort in mijn dossier kan zitten. Ook niet hoe mijn verhoor werd genegeerd als ik meermaals heb aangegeven dat hun datums verkeerd waren.

-De Rechter zei dat ik in mijn verhoor, die ik aan de rechter heb afgegeven, namelijk niet ontkende een eerdere overtreding te hebben gemaakt.
-Ik heb de rechter gewezen naar de datum waarvoor ik werd gedagvaard. Namelijk xxseptember.
Dat ik eerdere overtredingen zou hebben gemaakt, kan zijn. Waarschijnlijk ooit een 10 jaar geleden ook.

Ik ben vrij van zonden...
Bedankt allemaal...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 09 apr 2019 15:10

Hahahaaaaaa :lol:

Super :!:

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”