Parkeerretributie

Belgian
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Parkeerretributie

#1 , 06 apr 2019 01:40

Ik vind het wat onnozel om hier een topic voor te starten maar ik begrijp de retributie niet.

Afbeelding

Ik had beide kaarten gelegd
Gele is gratis half uur voor betalende zones
Blauwe de gewone

Ik kwam aan om 11:09
Ik stelde voor de zekerheid ook de blauwe kaart in op 11u, ik durfde ze niet op 11:30 plaatsen omdat ik dan misbruik kon maken.

Nu ja een retributie gehad, ik maakte een foto om 11:38u netjes 29 minuten nadat ik de wagen verliet, uur van mijn foto staat bovenaan.

Ik heb het betwist omdat ik het niet eerlijk vond, ik heb het aan 5 mensen laten zien en allemaal zeggen ze iets anders wat fout is. Beide schijven, blauwe moest op 11:30 staan, ik weet het zelf eigenlijk nog altijd niet maarja als ze zeggen dat beide schijven niet bij elkaar gebruikt mogen worden tja, dan kunnen ze er veel opschrijven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 06 apr 2019 11:41


Ik had beide kaarten gelegd
Retributiereglement verbiedt doorgaans het combineren van meerdere "opties" waardoor u de gratis parkeertijd zou kunnen verlengen

Geel voorziet dat "Geels half uur" én dergelijke bepaling, echter enkel bij betalend parkeren ...

Ik kwam aan om 11:09
Ik stelde voor de zekerheid ook de blauwe kaart in op 11u, ik durfde ze niet op 11:30 plaatsen omdat ik dan misbruik kon maken.
U moest de blauwe kaart dus instellen op 11:30 ...

27.1.2. De bestuurder moet de pijl van de parkeerschijf op het streepje plaatsen dat volgt op het tijdstip van aankomst.

... en er had niets aan de hand geweest !

Nu ja een retributie gehad, ik maakte een foto om 11:38u netjes 29 minuten nadat ik de wagen verliet, uur van mijn foto staat bovenaan.
als ze zeggen dat beide schijven niet bij elkaar gebruikt mogen worden tja, dan kunnen ze er veel opschrijven

Art 5
(...)
Het gebruik van de parkeerschijf “Geels halfuurtje”, mag niet gebruikt worden in combinatie met een ander geldig betaalmiddel.


Deze bepaling is evenwel enkel voorzien bij Art 5, en bijgevolg niet geldig bij verplicht gebruik van de parkeerschijf / blauwe zone reglementering, die geregeld wordt door Art 10 vh retributiereglement Parkeren van Geel.

De blauwe parkeerkaart is ook geen "betaalmiddel"

Er is dus geen enkel verbod om beide tegelijk te gebruiken ...


Hoe lang mocht je daar staan volgens de borden ?
Zonder verdere bepalingen ter plaatse is de parkeertijd met blauwe schijf 2 uur
Op streetview beelden van vorig jaar is de parkeertijd onbepaald in Kollegestraat, dus 2 uur

Belgian
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 apr 2019 15:07

Bedankt voor je uitgebreide bericht

Ik vermoed nu dat ik in de betalende zone stond want ik zag een betaal automaat staan een 20 tal meter achter mij, ik stond net voor einde betaalzone,

Volgens de bon is het de gratis tijd (betalende zone) die fout ingesteld is als je afgaat op de instelling van op mijn blauwe kaart. Maar als de blauwe kaart niet geldt in de betalende zone dan hoeft/mag de parkeerwachter toch geen rekening te houden met die kaart denk ik dan


Een paar jaar geleden had ik in Geel nog een bon omdat over het laatste blauwe zone bord in een andere straat een vuilniszak was getrokken en die 20 meter omgezet was in betaalzone, daarom leg ik vaker 2 kaarten omdat ik het niet vertrouw en dan krijg je dit weer

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 06 apr 2019 15:32

daarom leg ik vaker 2 kaarten omdat ik het niet vertrouw en dan krijg je dit weer
Twee kaarten leggen mag dus gewoon niet. Drie of meer is trouwens ook niet toegelaten.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 06 apr 2019 17:11

Ik vermoed nu dat ik in de betalende zone stond want ik zag een betaal automaat staan een 20 tal meter achter mij, ik stond net voor einde betaalzone,

Volgens de bon is het de gratis tijd (betalende zone) die fout ingesteld is als je afgaat op de instelling van op mijn blauwe kaart.
Je beseft dat je Gele kaart dan idd fout ingesteld staat ?

Op 11:55 ipv op 11:09 of 11:10 zoals je waarschijnlkijk denkt adhv je eerste bericht ?

Dus om 11:32 schrijven ze op dat je kaart fout staat: op 11:55 aankomsttijd ...


Uur van aankomst staat in het midden onder de vijs in de kaart
Minuten van aankomst staan LINKS bovenaan ...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 06 apr 2019 17:20

daarom leg ik vaker 2 kaarten omdat ik het niet vertrouw en dan krijg je dit weer
Twee kaarten leggen mag dus gewoon niet. Drie of meer is trouwens ook niet toegelaten.
Dat gaat over meerdere blauwe parkeerkaarten.
En moet dan specifiek verboden zijn in het parkeerretributie-reglement, wat hier niet zo is.
Als ze allemaal juist gezet zijn bij aankomst, is het vrij zinloos, maar is er daar volgens de wegcode ook niets mis mee.


Andere betalingsbewijzen combineren met het Gratis Halfuur mag niet in Geel (en elders vaak evenmin).


Sommige gemeenten hebben in hun reglement staan dat er maar 1 betalingsbewijs mag liggen, om controle niet quasi-onmogelijk te maken met een massa tickets - maar Geel zo te zien niet

Sirkii
Berichten: 5396

#7 , 06 apr 2019 19:58

Retributie is uitgeschreven om 11h31 en de schijf stond op 11 uur. Het half uur was dus met 1 minuut overschreden. Beetje flauw maar betaal gewoon en vergeet het ...

Blaatpraat
Berichten: 3793

#8 , 06 apr 2019 22:32

Retributie is uitgeschreven om 11h31 en de schijf stond op 11 uur. Het half uur was dus met 1 minuut overschreden. Beetje flauw maar betaal gewoon en vergeet het ...
De schijf staat op 11u10 ingesteld, die gele schijf werkt blijkbaar met een minutenwijzer.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 06 apr 2019 23:18

De schijf staat op 11u10 ingesteld, die gele schijf werkt blijkbaar met een minutenwijzer.
De gele schijf staat ingesteld op 11:55 :!:

Belgian
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#10 , 06 apr 2019 23:39

De schijf staat op 11u10 ingesteld, die gele schijf werkt blijkbaar met een minutenwijzer.
De gele schijf staat ingesteld op 11:55 :!:
Nu snap ik hem, gho daar hebben 5 mensen naar gekeken en niemand die dat zag

Ik heb die kaart gekregen van iemand ze is nogal versleten, echt ongelofelijk dit lol bedankt

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”